İnteraktif ve Statik Dijital İçerik Kullanımı

İnteraktif cihazları kim sevmez ki? Ekrana dokunup, içerikle etkileşime girmek, sadece okumak ya da izlemekten çok daha farklı bir kullanıcı deneyimi yaşamamızı sağlıyor.

İnteraktif cihazları kim sevmez ki?

Ekrana dokunup, içerikle etkileşime girmek, sadece okumak ya da izlemekten çok daha farklı bir kullanıcı deneyimi yaşamamızı sağlıyor.

Bu ekranlarda iki farklı şekilde içerik üretmemiz mümkün.

İlk olarak kullanıcının etkileşime geçebildiği ve içinde yer aldığı yapılar gözümüze çarpıyor.

Örneğin, hedefiniz kampüs içindeki öğrencilerin yollarını bulmalarına yardım etmekse, interaktif içerik işe yarayabilir. Öğrenci, gitmek istediği binayı seçerek yol tarifini kısa sürede alabilir.

İkinci içerik tipi ise yine bu ekranlar aracılığıyla göstermiş olduğumuz statik bilgilerdir.

Örneğin, amacınız kampüs içindeki bir etkinliği duyurmaksa, statik bir dijital mesaj işe yarayabilir. İnteraktif bir içerik bu amaç için biraz fazla bir çözüm olarak düşünülebilir.

Peki, ne zaman interaktif ne zaman statik içerik kullanılmalı?

Bu noktada statik içeriklerin hedef kitle üzerindeki etkilerini anlayarak işe başlayabiliriz.

Statik içerikler bilgilendirme amaçlı kullanıldığında daha etkili olurlar.

Örneğin, bir otel lobisinde o akşam otel içerisinde yapılacak etkinlik bilgilerinin paylaşılması gibi düşünebilirsiniz.

Ne zaman interaktif içerik kullanmalıyım?

İçeriğin kontrolünün son kullanıcıya verilme fikri, kullanıcıların aksiyon alması gerektiği durumlarda ise etkili bir çözüm olarak önümüze çıkıyor.

Örneğin, bir AVM’desiniz ve belirli bir mağazayı arıyorsunuz. Bunu hızlıca ve kolayca yapabilmek sizi memnun edecektir.

Vakit Kıymetlidir

Konu interaktifliğe geldiğinde, kullanıcılarınız istedikleri bilgiye çok kısa bir zaman aralığında ulaşmayı bekleyecektir.

Eğer aradıkları bilgiyi 30 saniye içinde bulamazlarsa, muhtemelen cihazı tekrar kullanmayacaklar.

Hedefleme ve Doğru Kitle

Video Wall ya da herhangi bir dijital ekranda göstereceğiniz içerik eş zamanlı değişebilir, içeriklerden bir tanesi hedef kitlenize hitap etmese bile diğer içerikler sayesinde mesajınızı iletebilirsiniz.

Bu da interaktif içeriğin statik içeriğe karşı avantaj sağladığı durumlardan bir tanesidir İnteraktif içerikler adından da anlayabileceğimiz gibi etkileşim sağlar.

Sonuç

Digital Signage kullanımını başarıya götürecek faktörlerden biri hiç şüphesiz ki içeriktir. Bu bağlamda içeriklerinizin türü oldukça büyük önem taşır.

Statik yöntemlerde kişiselleştirme veya hedefleme mümkün olmadığı için bu yöntemlerden alabileceğiniz sonuç ile interaktif ekranları karşılaştırdığınızda aradaki farkın dağlar kadar büyük olacağını söylememiz yanlış olmayacaktır.

Önceki yazı
Digital Signage Sistemleri Çevre Dostu mu?
Sonraki yazı
Algılanan Bekleme Süresini Digital Signage ile Kısaltın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN