Digital Signage Sistemlerindeki Yenilikler ve Sosyal Medyanın Bu Gelişime Etkisi

Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde, Digital Signage sektöründe birçok yenilik meydana geldi. Eski ve basit dijital ekranlar daha genel ve tanıtıcı içerikleri kitlelere sunmaktayken, bugünlerde sık sık gördüğümüz ve daha sofistike yapıdaki digital signage sistemleri için bu durum biraz daha farklıdır.

Digital signage yazılımları, iletişimi daha etkileşimli ve kişisel hale getirmeyi sağlayan bir şekilde gelişiyor. Hatta bu durum sayesinde, perakendecilerin müşterilerine daha kişisel seviyelerde ulaşabilmesi de sağlanmaktadır. Sonuç olarak, son yıllarda teknolojinin bu şekilde gelişmesi, markaların ileri görüşlü ve yenilikçi adımlarının vazgeçilmez bir parçası olmakta ve digital signage sistemlerinin mutlaka olması gerektiğine tanıklık etmekteyiz. Son yıllarda, yalnızca digital signage endüstrisi değil aynı zamanda kendi içerisinde de birçok teknolojik gelişim gerçekleşmiştir. Bu yazıda, sözü geçen yenilikleri ve sosyal medyanın bu trendlerin hızlı bir şekilde yayılmasına nasıl yardımcı olduğunu inceleyeceğiz.

Geçtiğimiz 10 yıl içerisinde, Digital Signage sektöründe birçok yenilik meydana geldi. Eski ve basit dijital ekranlar daha genel ve tanıtıcı içerikleri kitlelere sunmaktayken, bugünlerde sık sık gördüğümüz ve daha sofistike yapıdaki digital signage sistemleri için bu durum biraz daha farklıdır.

Digital signage yazılımları, iletişimi daha etkileşimli ve kişisel hale getirmeyi sağlayan bir şekilde gelişiyor. Hatta bu durum sayesinde, perakendecilerin müşterilerine daha kişisel seviyelerde ulaşabilmesi de sağlanmaktadır. Sonuç olarak, son yıllarda teknolojinin bu şekilde gelişmesi, markaların ileri görüşlü ve yenilikçi adımlarının vazgeçilmez bir parçası olmakta ve digital signage sistemlerinin mutlaka olması gerektiğine tanıklık etmekteyiz.

Son yıllarda, yalnızca digital signage endüstrisi değil aynı zamanda kendi içerisinde de birçok teknolojik gelişim gerçekleşmiştir. Bu yazıda, sözü geçen yenilikleri ve sosyal medyanın bu trendlerin hızlı bir şekilde yayılmasına nasıl yardımcı olduğunu inceleyeceğiz.

Etkileşim

Digital signage Digital signage sistemlerinin sunduğunu avantajların başında etkileşim geliyor. Akıllı telefonların bu kadar yaygın olduğu günümüzde, müşterilerin haklı olarak dijital ekranlarında etkileşim görmek istemektedir.

Tüketici davranışları incelendiğinde, dijital sistemlerde etkileşim olmayan bir ekranla karşılaşan kullanıcıların oldukça şaşırdıkları hatta haklarının yenmiş olduklarını yani boşa zaman harcadıklarını düşünüyor olmaları görülmektedir. Bu da bize etkileşim ihtiyacının, 10 yıl önce tahmin edilenden çok daha fazla olduğunu göstermektedir

Dokunmatik dijital ekranlar yalnızca kullanıcıların ilgisini çekmekle kalmıyor aynı zamanda bu ilginin sürmesini sağlıyor. Böylece digital signage ile birlikte önceden ulaşılması güç olan müşteri deneyimi artırabilir hale geliyor.

Bunun yanında, kullanıcıların kendi yöntemleriyle ve istekleri doğrultusunda dijital ekranlarla etkileşime girmemeleri, tamamen kişisel bir müşteri deneyimi elde etmelerine olanak sunmaktadır ki bu da başlı başına bu konudaki bir diğer önemli trenddir.

Kişiselleştirme

Günümüzde birçok kullanıcı yalnızca kendileri için özel olarak hazırlanmış bir deneyim ve hizmet beklemektedir. Kusursuz ve kişiselleştirilmiş deneyim yaratma ve geliştirme konusu markalar üzerinde bariz bir şekilde baskı yaratmakta ve digital signage sistemlerinin bu konuda üstlendiği rol oldukça önemli bir hale gelmektedir.

İşte sosyal medya da tam olarak burada devreye giriyor. Sosyal medyanın digital signage sistemlerine entegre olması ve kişiye özel deneyim yaratabilmesi çok etkileyici ve güçlü bir özellik. Kullanıcıları sosyal medyaya yönlendirerek (tweet atmak, blog yazmak, yorum yapmak ve hatta YouTube’a video yüklemek) bu sayede etkileşimi artırabilir ve onların ilgisini çekebilirsiniz. Kullanıcılar bu ekranlarda kendi yükledikleri içeriklerin gösterileceği anı bekleyecek ve aktif bir şekilde markanızla ilgileneceklerdir.

İçerik konusunun en önemli özelliği gözden geçirilmeye ihtiyaç duymasıdır. Ancak kullanıcılar tarafından üretilen bu içerikler için aynı durum söz konusu değildir. Üstelik hiç bir maliyeti olmamasına rağmen marka ve kullanıcılar arasında sağlam bir bağ kurulmasını sağlamaktadır. Digital signage platformlarının sosyal medya entegrasyonuna daha uygun hale gelmesiyle birlikte, markaların bu özelliği mağazalarda ve benzeri yerlerde kullanıyor olması günden güne daha da sıklaşacak bir durumdur.

Player-less’ Signage

Digital signage sektöründeki heyecan verici geliştirmelerden birisi de System-on-chip veya “player-less” signage sistemidir. Yani bu geliştirmelerle birlikte, digital signage sistemlerinin de, Netflix veya iPlayers gibi uygulamalarla birlikte akıllı televizyonlarda izlenebilmesi gibi yaygınlaşacağını da söyleyebiliriz.

Akıllı telefonlarda veya tabletlerde bulunan çiplerin hemen hemen aynısını barındıran digital signage sistemleri, ek bir donanım olmadan da herhangi bir “akıllı panel” üzerinden yayın yapılabilmesini sağlıyor. Bu durum da, digital signage sistemlerine yatırım yapan şirketlerin, daha esnek bir şekilde hazırda bulunan donanımlarını kullanabilmeleri demek oluyor.

Beacon Entegrasyonu

Mağazalardan stadyumlara, havalimanlarından otellere ve restoranlara, bir çok çeşit endüstri içinde başarılı bir şekilde kullanılan beacon teknolojisi pazarlama stratejilerine genişlik katmakta. Beacon yani “yönlendirme” anlamına gelen bu teknoloji henüz yeni olsa da, pazarlama alanında başarılı sonuçlar üretmesi sayesinde gün geçtikçe daha da popülerleşiyor.

Digital signage sistemlerinin kolay bir şekilde beacon teknolojisiyle eşleşmesi, müşterilerin davranış ve alışkanlıklarına özel içerik sunulabilmesini, daha güçlü ve etkili bir şekilde gerçekleşmesini sağlamakta.

Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji sistemlerinin dijital ve sosyal endüstriler üzerinde büyük bir etkisi olacak. Henüz bu teknoloji yeni olsa bile, 2018 yılında dünya çapında yaklaşık olarak 19 milyar dolarlık bir harcama yapılması bekleniyor.

Giyilebilir teknolojinin kullanıcılara online ve mobil  marka deneyimini doğal kapsamda sunma yeteneği bulunmakta. Bu durum da “kusursuz” ve “çoklu kanal” kelimelerine yeni bir anlam katıyor.

Önde gelen perakendeciler bu teknolojiyi; bildirim, uyarı veya zaman uyarlı teklifleri iletmek için kullanabilmekte. Üstelik bu özellikleri kesintisiz biçimde sunabilmekteler.

Giyilebilir teknoloji ürünleri aynı zamanda perakendecilere daha önce bulunmayan muazzam bir bilgi toplayabilme fırsatı sunmaktadır.

Sonuç

Dijital görüntüleme sistemleri içinde yeni bir döneme girmekteyiz. Digital signage sistemlerinin arkasındaki teknoloji büyüdükçe ve geliştikçe, kullanılabilecekleri platformlar da artmaya devam edecek. .

Geçtiğimiz yıllarda, digital signage sistemleri sadece perakende sektörü için kullanılbilecek gibi görünüyor olsa da, zorlukların aşılması ve teknolojik gelişmelerle birlikte restoranlarda, otellerde, okullarda ve daha birçok farklı alanda kullanılmaya ve aynı zamanda yaratıcı ve etkileyici çözümler sunmaya olanak sağlamaktadır.

Digital signage sistemleri ve potansiyelleri gün geçtikçe gelişmeye ve büyümeye devam edecek ve meydana gelen fırsatlar için yepyeni bir kapsam haline gelecektir.

Sonraki yazı
Digital Signage ve Farklı Kullanım Alanları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN