İnteraktif ve dijital çözümleri, pazarlama veya satış stratejisine ekleyen şirket sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu çözümler, satış ve ciro oranınıza fayda sağlamanın yanı sıra müşteri ile olan bağlarınızı da güçlendirmeye yardımcı oluyor. Ancak, sadece interaktif kiosk ya da bir video wall kullanımı saydığımız faydaları elde etme konusunda garanti veremez. Digital signage teknolojisini doğru bir içerik kullanımı ile maksimum başarıya taşıyabilirsiniz. Hedef kitlenizin seveceği türden içerikler hazırlamanıza yardımcı olacak birkaç ipucunu sizinle paylaşmak istiyoruz:
Hedef Kitlenizin Seveceği İçerikler Hazırlayın
İnteraktif ve dijital çözümleri, pazarlama veya satış stratejisine ekleyen şirket sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu çözümler, satış ve ciro oranınıza fayda sağlamanın yanı sıra müşteri ile olan bağlarınızı da güçlendirmeye yardımcı oluyor. Ancak, sadece interaktif kiosk ya da bir video wall kullanımı saydığımız faydaları elde etme konusunda garanti veremez. Digital signage teknolojisini doğru bir içerik kullanımı ile maksimum başarıya taşıyabilirsiniz. Hedef kitlenizin seveceği türden içerikler hazırlamanıza yardımcı olacak birkaç ipucunu sizinle paylaşmak istiyoruz:
1. Video ve Fotoğrafın Yanı Sıra Metin de Kullanın
Bir fotoğraf, bin kelimeye bedeldir. İyi bir içerik oluşturabilmeniz için sıklıkla fotoğraf ve video gibi materyallere başvurmalısınız. Multimedya içerikler her ne kadar dikkat çekici olsa da metin ile desteklendiğinde çok daha etkili bir hal alıyor. Multimedya materyaller üzerinde kullanacağınız metinler, her şeyi bir araya getirip bağlamaya yarayacaktır. Bu aşamada kullanıcı kitlenizi tanımak, mesajınızı şekillendirme konusunda çok önem arz etmektedir. İçeriğinizde yazı yoksa, kitleniz ile içeriği yalnız bırakmış oluyorsunuz ve bu durum yanlış anlaşılmaya sebebiyet verebilir. Ürününüzün ismi, fiyat ya da oldukça kısa ve basit bir açıklama metni işinize yarayacaktır.
2. İlgili Bilgileri Görüntülemek.
İçerik tasarımı için kullanılan anahtar kelime kesinlikle “ilgili”. İçeriğiniz hedef kitlenizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamalı. Her kullanıcın interaktif ekranlardan çeşitli beklentileri olacaktır. Kullanıcınızın ne görmek istediğini bilmek, kullanıcı ile başarılı bir etkileşim yoluna giden ilk adımdır. Örneğin, perakende mağazasında kullanılacak olan interaktif kiosk’u ele alalım. Kullanıcılar ürünün en temel bilgileri olan fiyat, mevcutluk durumu, özellikler ve hatta ürün yorumlarını görmek isteyeceklerdir. İnteraktif kiosk yoluyla kullanıcıların bu bilgileri etkileşime girerek bulmalarını sağlayabilirsiniz. İçeriğinizle ilgili mesaj eksik ise müşteriniz yeteri kadar ilgi göstermeyecektir.
3. Görsellik Önemlidir.
Müşterileriniz, dijital ekranlarda gösterdiğiniz, onlarla ilgili mesajları takdir edeceklerdir. Ancak, renklerin birbirinden uyumsuz kullanıldığı bir içeriğiniz varsa, ilgileri hemen başka yöne kayacaktır. İçeriğinizde markanızın kimliğini, stilini yansıtan renkler kullanmanız ve olabildiğince sade tutmanız daha faydalı olacaktır. Görsel olarak güzel bir tasarım, sadece ilgi çekmekle kalmayacak, ayrıca ilgiyi korumaya da yardımcı olacaktır.
Teknoloji bu denli hızlı büyürken kullanıcınızın dikkatini çekmek de bir o denli zorlaşıyor. En iyi ekranlar, sadece gösterişli tasarımların yer aldığı değil, aynı zamanda kullanıcıya uygun olarak hazırlanmış metinsel içeriği de barındıran ekranlardır. Umarız verdiğimiz ipuçları işinize yarar ve kullanıcınızın dikkatini üstünüze çekmeyi başarırsınız.