Eylem çağrısı(genelde call to action olarak bilinir), kullanıcıya istenilen aksiyonun hızlıca alınması için verilen mesajlardır. Aslında hepimiz örneklerini görüyoruz; hemen al, detaylı bilgi için tıkla, ücretsiz indir gibi sizi aksiyon almaya iten mesajlardan bahsediyoruz.
Eylem Çağrısı Digital Signage İçerikleri İçin Gereklidir
Eylem çağrısı(genelde call to action olarak bilinir), kullanıcıya istenilen aksiyonun hızlıca alınması için verilen mesajlardır. Aslında hepimiz örneklerini görüyoruz; hemen al, detaylı bilgi için tıkla, ücretsiz indir gibi sizi aksiyon almaya iten mesajlardan bahsediyoruz.
Eylem çağrısını eklemek, digital signage içerik tasarımının en önemli parçalarındandır. Sadece tasarım demek doğru olmaz. Bir stratejidir. Hedef kitlenizden işlem yapmasını istemezseniz, mesajlarınızın işe yarayıp yaramadığını asla bilemezsiniz.
Öyleyse “işe yaramak” sözcüğünü inceleyerek başlayalım. Bizim açımızdan, başarılı bir digital signage mesajı sonuç üretmelidir. Bu sonuçlar ise anlaşılabilir ve ölçülebilir olmalıdır. Hedef kitleniz tarafından alınması gereken aksiyon olmalıdır. Ancak bu şekilde mesajınızın görüldüğünü, okunduğunun farkına varabilirsiniz.
İnsanların harekete geçmesine gerek olmadığını, sadece mesajınızın okunmasının yeterli olacağını düşünüyor olabilirsiniz. Tekrar düşünün. Yazdığınız her mesajda bir takım aksiyonlar almalarını sağlayabilirsiniz.
- Hoş Geldiniz Uyarısı – Hedef kitlenizi konuşmacılar hakkında daha fazla bilgi edinmeye davet edin.
- Etkinlik tanıtımı – Ayrıntıları öğrenmek ve bilet satın almak için onları bir web sitesine gönderin.
- Menü Kartı – Onlara ekranda kullanabilecekleri bir indirim kodu verin.
Mesajınız için doğrudan bir ölçüme gereksiniminiz olmasa bile, neden hedef kitlenizi daha ileri götürme fırsatını kullanmayalım ki?
- Sosyal Medya Promosyonu – Facebook veya Twitter hesaplarınıza yönlendirin, takip etmelerini isteyin. Böylece ekranlarınızdan uzakta olsalar bile birbirinize bağlı kalabilirsiniz.
- Kitabevi reklamı – Tüm envanterinizin görüntülenebilmesi için hedef kitlenizi internet mağazanıza yönlendirin
Her içerik hazırlayışınızda kendinize “ acaba bir URL ya da bir QR kod ekleyebilir miyim? Mesajımı bir adım daha öteye götürecek hangi tür eylem çağrısı ekleyebilirim?” şeklinde düşünmeniz, sizi içerik kullanımında başarıya götürecektir.