İster sabah yolculuğu için radyo reklamlarını, isterseniz de kahvaltı menüsü içeriğini MenuBoard’da sabah saatlerinde gösterilmesi için zamanlayın, mesajınızı günün bölümlerine göre değiştirmeniz bir iletişim stratejisinin basit ama önemli bir unsurudur.
Digital Signage İçerikleri İçin Zamanlamanın Önemi
İster sabah yolculuğu için radyo reklamlarını, isterseniz de kahvaltı menüsü içeriğini MenuBoard’da sabah saatlerinde gösterilmesi için zamanlayın, mesajınızı günün bölümlerine göre değiştirmeniz bir iletişim stratejisinin basit ama önemli bir unsurudur.
Digital signage içeriklerinizi günün hangi bölümünde yayınlayacağınızı belirlemeden önce aşağıdaki sorulara yanıt verin:
- Ne hakkında mesaj veriyorsunuz?
- Kim için mesaj veriyorsunuz?
- Kitlenizin nasıl davranmasını istiyorsunuz?
- Günün hangi saatinde mesaj vermek istiyorsunuz?
İlk olarak, mesajınızı tanımlamanız ve düzlenmeniz gerekir. Ardından, günün saatine göre ayarlayın. Ancak, mesajınızı günün saatine göre değiştirmeniz gerektiğini bilseniz bile, tutarlı, düşünülmüş bir içerik stratejisine ve mesajına ihtiyacınız olacaktır. Farklı şeyler satıyorsanız veya farklı kitleyi hedef alsanız bile, gündüz veya gece tutarlı olmanız gerekir.
İkincisi, kitlenizin kim olduğunu ve gün boyunca nasıl değiştiğini anlamanız gerekir. Mesajınızın gösterimi için günü parçalarına ayırmanın ve hatta normal bir içerik stratejisi oluşturmanın en temel unsuru budur. Mesajınız hedef kitlenize her açıdan hitap etmiyorsa mesaj göstermenizin ne anlamı var ki? TV kanalları gün bölümlendirmeyi izleyicilerine göre yaparlar. Örneğin, sabah saatlerini birlikte geçiren aileler, gün ortasını evde geçiren ebeveyn ve öğrenciler, akşam saatlerini televizyon karşısında geçiren yetişkinler gibi daha birçok örnek sıralayabiliriz. Başlangıç noktası olarak bu yöntem digital signage için de kötü bir yol değildir.
Örneğin bir alışveriş merkezinde tekstil ürünlerinin reklamlarını çalışma saatleri içerisinde gösterirseniz, reklamlarınız hedefine ulaşmayacaktır. Öğle arası ve iş çıkış saatlerinde göstermek çok daha etkili olacaktır.
Üçüncüsü, hedef kitlenize ne yaptırmak istiyorsunuz? Perakende davranış araştırmaları, günün belirli saatlerinin satışları artırmak için daha iyi olduğunu gösterirken, belirli saatlerinin markalaşmak için daha iyi olabileceğini gösteriyor. Kitlenizin sizi hatırlamasını mı, yoksa sizden bir şey satın almasını mı istiyorsunuz? Her iki durum için de, mesajınızın en iyi sonuçlara ulaşması için günün doğru saatine uyması gerekir.
Tekrar söylüyoruz, hedef kitlenizle etkili iletişim kurabilmeniz için önce onları tanımanız gerekli. Hedef kitlenizin kim olduğunu, nasıl davrandığını, dönemsel değişikliklerini bildikten sonra etkili iletişim kurmanız çok kolaydır.