Hedef Kitleniz Sıkılmasın

Digital Signage Hedef Kitleniz Sıkılmasın

Digital Signage interaktif ekranlar aracılığıyla bizlere birçok olanak sunuyor. Bu olanaklar hayal gücümüzle sınırlı dersek yanlış olmaz.

Sosyal medya veya herhangi bir veri kaynağı ile entegre olabiliyoruz. Hedef kitlemizi daha iyi anlayabilmek adına veri toplayıp bu verileri analiz ediyoruz. Bütün bunlara ek içeriğimizi yönetmek günün saatine haftanın gününe bulunduğumuz konuma ve hatta hitap ettiğimiz kitleye uygun farklı mesajlar iletebiliyoruz.

Fakat bütün bu olanaklardan yararlanırken bazen çok sıkıcı olabiliyoruz. İşte bu da her şeyin tersine döndüğü bütün pozitifliklerin negatifliğe dönüştüğü bir durum olarak karşımıza çıkıyor.

 

İçeriğimiz Sıkıcı Peki Şimdi?

Sıkıcı, kasvetli PowerPoint sunumlarına içerik diyorsanız eğer, Digital Signage uygulamanızda ve stratejinizde büyük bir sorun var demektir. Mesajlarınızda nelerden bahsediyorsunuz?

Şirketinizin ve işinizin ne kadar da harika ve mükemmel olduğuna mı değiniyorsunuz?

Bu güzel bir bakış açısı tabi ama bu durumda müşterilerinizin odaklandığı veya onların dikkatini çekebileceğiniz nokta umduğunuzdan daha farklı.

Hedef kitleniz, aynı sizin gibi faydaya odaklanırlar. Yani sizin onlar için neler yapabileceğinizle ilgilenirler. İçeriğinizin bunu yansıtması gerekiyor.

Bu konuda videolu içerik çok etkili bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor.

Yoldan geçmekte olan kitlenin dikkatini çekecek bir video içerikten bahsediyoruz.

Müşterileriniz, artık bir resme bakmak ve bir şeyleri anlamak için üstündeki yazıları okumak istemiyorlar.

Hareketli ve renk dolu görüntüler bekliyorlar. Hedef kitlenizin bugünlerde zamanları çok kısıtlı. Hayat çok hızlı. Mesajınıza ayırabilecekleri zaman çok az. Bu kısıtlı zamanı iyi değerlendirmelisiniz. Bir atış hakkınız var gibi düşünebilirsiniz.

İçeriğim Nasıl Olmalı?

Video senaryoları üzerinde düşünün. Bunun yolu hedef kitlenizi anlamaktan geçiyor. Kitleyi bir kere anladığınızda hayat artık sizin için çok daha kolay olacaktır. Müşterilerinizin beklentilerini bilmek sizi rahatlatacak ve başarıya götürecek diyebiliriz. İşte bu video senaryolarını bu beklentiler şekillendirmeli.

 

Video İçeriklerinde Hangi Konulara Değinmeliyim?

Üreteceğiniz video çözümü hedefinizle ilgili ve güncel olmalı. Çağı ve içinde bulunduğumuz durumu yansıtmalı. Müşterilerin etkileşime girebileceği içerikler üzerinde düşünün.

  • Komik veya eğlendirici olması etkilidir.
  • Duygusal olması da iyi olabilir.
  • Birinin ihtiyaçlarından bahsedilmesi de etkilidir.
  • Bütün bu süreç hedef kitleniz hakkında olmalı, sizin hakkınızda değil.
  • Kullanıcılara Tweetleri veya yorumları gösteren sosyal medya feedleri harikadır. İnsanlar kendi yorumlarını büyük ekranlarda görmeye bayılırlar.