Müşterilerinizin Sizin Hakkında Ne Düşündüklerini Nasıl Öğrenebilirsiniz?

Şirketiniz için bir pazarlama kampanyası oluşturmak istediniz ve bu istediğinizi takiben kampanyanızı başarıya ulaştıracak olan ihtiyaçları belirlediniz.İhtiyaçlarınızı karşılayacak en iyi çözümün digital signage olduğuna karar verdiniz ve digital signage sistemini kampanya planınıza dahil ettiniz.

Her şey kusursuz gidiyor, ortada hiçbir sorun yok gibi gözüküyor öyle değil mi? Kendi sorumluluğumuzda olan işe bir süreden sonra gözümüz öyle alışır ki hataları görememeye başlarız. Bu duruma genelde ‘iş körlüğü’ denir. Peki, hazırladığımız iş gerçekten sandığımız kadar kusursuz mu? Bundan nasıl emin olabiliriz? Tabii ki geri bildirim alarak!

İş arkadaşlarınızdan veya yakınlarınızdan geri bildirim alabilmek için sorular sorabilirsiniz, ama sizi kırmamak için pembe yalanlar söyleme ihtimallerinin olduğunu sakın unutmayın.En doğru ve tarafsız geri bildirimi alacağınız tek bir yer vardır, müşterileriniz. Müşterileriniz veya hedeflediğiniz kitle, fikirleri konusunda yalan söylemezler. Aldıkları hizmet kalitesinin gelişmesini isteyen müşteriler, yaptığınız hataları size göstermekten bir an bile çekinmeyeceklerdir. Gerçek bir geri bildirim almak için tek yapmanız gereken sormak. Peki, ama nasıl? Anket yapmak, bu durum için etkili bir çözüm sunabilir. Elinde kağıt ve kalemle tüm gün sokakta anket yapmak için uğraşan üniversite öğrencilerinden bahsetmiyoruz. Digital signage aracılığıyla yapacağınız anketten bahsediyoruz.

Digital signage, aynı anda yüzlerce kişiye ulaşabilir, bu sayede merak ettiğiniz sonucu çok kısa sürede elde edebilirsiniz.Dijital ekranlar aracılığıyla sorduğumuz sorulara nasıl yanıt alacağız? diye düşünüyorsanız, sizler için digital signage üzerinden yapabileceğiniz anket yöntemleri hazırladık:

QR Kod Kullanın

Digital signage ekranları, göz alıcı ve dikkat çekicidir. Sıradan anket yöntemlerine kıyasla digital signage ekranlarının ilgi çekme konusunda büyük avantajı vardır. Biz ise bu avantajdan sonuna kadar faydalanmalıyız.

Web siteniz üzerinde hazırladığınız anket formuna QR kod aracılığı ile yönlendirme yapın. Oluşturduğunuz QR kodu digital signage ekranlarında paylaşın. Müşterileriniz veya hedef kitleniz QR kodu akıllı telefonları ile okuttukları anda web sitenizde bulunan anket formuna ulaşacaklardır.

Önemli bir detayın altını çizmek isteriz. QR kodu paylaşırken verdiğiniz mesaj önemlidir, ‘anketimize katılın’ gibi bir mesaj etkili olmayabilir. Onun yerine ‘bize fikrinizi söyleyin’ gibi merak uyandıran bir mesaj daha etkili olabilir.

İnteraktif Kiosktan Yararlanın

İnteraktif kiosklar çok yönlü cihazlardır. Bankalarda sıra numarası almaktan tutun da restoranlarda sipariş vermeye kadar birçok amaç için kullanılır. Bu çok yönlü cihaz, anketiniz için de en uygun çözümlerden biri olacaktır.

İnteraktif kiosk üzerinden anket yapmanın birçok yolu vardır. Sorularınızı metin formatında sormak zorunda değilsiniz, sesli olarak ve hatta video formatında bile sorabilirsiniz. Video bittikten sonra yanıtların yer aldığı ekran üzerinden katılımcınız yanıtını seçebilir.

Sorularınızı metin formatında sormakta ısrarcıysanız eğer yazı boyutu konusunda dikkatli olmalısınız. Küçük yazı boyutu, okunabilirliği güçleştirebilir. Bu gibi bir durumda katılımcınızdan sorunuzu okuyabilmesi için çaba göstermesini beklemeyin. Katılımcınız, büyük ihtimalle anketi yarıda bırakacaktır.

Gördüğünüz gibi, digital signage ile anket yapmak bu kadar kolay. İşinize yarayacak, hizmetinizi veya kampanyanızı geliştirmenize yardımcı olacak geri bildirimi almak için tek yapmanız gereken doğru soruları sormaktır. Gerisini digital signage halledecektir.

Cem Ceyhun Süsal yaklaşık 12 yıldır internet sektöründe çalışan ve bir çok startup projesinde başlangıçtan bitimine kadar aktif şekilde rol almış bir girişimcidir. Sorulanızı ve yorumlarınızı iletmekten çekinmeyiniz. E-posta: cemsusal@gmail.com