Digital Signage İçerikleri İçin Arka Plan Seçimi

Arka plan önemlidir. Tıpkı bir filmin fon müziği gibidir, boşluğu doldurur. Arka plan, içeriğinizi görenlerin genellikle ilk gördükleri ve son hatırladıkları şeydir. Hiç kimse boş bir sayfayı ilgi çekici veya hatırlanabilir bulmaz. Daha fazlasını isterler. Digital signage’ın sunduğu tüm yetenekleri kullanarak neden tasarımınıza şık bir arka plan eklemiyorsunuz? Dijital içeriklerin arka planları, kitlenizin ilgisini üzerinize çekmenize yardımcı olabilir ya da kitlenizin gözlerini içeriğinizden kaçırmasını sağlayabilir. Bu yazımızda ikinci ihtimalden nasıl kaçınacağımızı anlatacağız.

Renk

Arka planı bir renkle doldurmak, arka plan tasarımı için en temel seçenektir. Zira beyaz arka planlar genellikle yaratıcılığın tam tersi olarak algılanır. Digital signage kullanımında beyaz zeminleri önlemek için daha büyük bir neden var, o da LED teknolojisidir. LED ekrandan yayılan beyaz ışık genellikle gözü rahatsız eder. Kitleniz bunu istemeyecektir!

Renk dolgusunu tasarımınıza doğru şekilde uygulamanın yöntemi ise kontrasta bağlıdır. Açık renkli arka planlar koyu renkli metinlerle, koyu renkli arka planlar ise açık renkli metinlere ihtiyaç duyarlar. Siyah arka planlar, beyaz metni görüntülerken okunabilirliği artırmada çok etkilidir.

Renk, kültürel inançlara veya kitlenin kişiliklerine bağlı olarak mesaj algısını etkileyebilir.

Örneğin, basit bir şirket tanıtımı için logosu sol üst köşede bulunan, beyaz metin kullanılan, koyu gri arka plana sahip bir görsel tasarlayabilirsiniz.

Görüntüler

Mesajınızın ana bileşeni olarak bir resim yerleştirmek ve bir resmi arka plan olarak kullanmak arasında bir fark vardır. Unutmayın! Arka planın amacı, mesajınızın güzel gözükebileceği çekici bir ortam yaratmaktır. Mesajınızdan arka plan olarak rahatsız edici düzeyde karmaşık bir resmi (spor etkinliklerinde kalabalığın resmi gibi) kullanmayın.

Okunabilirliği artırmak için metni bir grafik üzerine yerleştirmeyin, önce metnin arkasına bir metin kutusu yerleştirin. Kesinlikle gerekliyse, yalnızca en düşük miktarda ayrıntıya sahip olan metin alanı kullanın (ör. Mavi gökyüzü). Bir arka plan için bir resim seçmenin en önemli noktası, basit tutmaktır. Hedef kitlenizin gözleri hala arka planı görecek, ancak dikkatleri metin üzerinde kalacaktır.

Doku

Doku, ekranın kompozisyonunu etkilemediği sürece arka planı renk ile kaplama yönteminin mükemmel bir alternatifi olabilir. Tabii ki abartmamak şartıyla. Tıpkı resim kullanımındaki kuralımız gibi: Dokuyu ince ve az detaylı kullanın. Aksi takdirde rahatsız edici olur!

Karlı bir hava uyarısı için, sanki ekranın birkaç saatliğine dışarıda ve soğuğa maruz kalmış gibi görünmesini sağlamak için kırık bir buz dokusu kullanın.

Dijital tasarımda arka plan seçenekleri sınırsızdır. Sürecin tadını çıkarmayı öğrenirseniz, arka plan yaratma aslında eğlenceli olabilir! Hangi kullanımın nerede işe yarayacağını bilmelisiniz. Hedef kitlenizin gözlerini içeriğinizden kaçırmasını istemiyorsanız beyaz arka planlardan kaçının. Gözleri mesajınızdan uzaklaştıracak bir resim seçmeyin. Okunabilirlik en önemli faktördür. Hiç kimse mesajınızı okuyamazsa, iletişim kurmanın anlamı nedir?