Yeni Trend Digital Signage

Digital signage trendi ile birlikte markaların, mağaza ya da AVM ekranlarından gerçekleştirdikleri yayınlar gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Tek merkezden yönetilen çeşitli lokasyonlardaki profesyonel ekran çözümleri ile markalar da artık birer yayıncı haline geldi.

Basılı afişler yerine mağazalarda ya da AVM’lerde konumlandırdıkları profesyonel ekran çözümü markaların, vermek istedikleri mesajı “digital signage” ile paylaşabilme imkânı şimdiden pek çok AVM’de kullanılıyor.
Bugüne kadar; broşür, kitapçık, afiş ve reklam tabelaları gibi basılı yöntemleri kullanarak ulaşmaya çalışılan müşteri kitlesinin artık değiştiğine dikkat çeken iDisplay İş Geliştirme ve Proje Satış Yöneticisi Murat Yılmaz, zaman ve maliyet tasarrufuna dikkat çekiyor:

“Digital signage çözümü sizi, ek maliyetler getiren buna karşın işletmenizin mesajlarını doğru, hızlı ve etkin biçimde müşteriye ulaştıramayan verimsiz yöntemlerden kurtararak, görselliğe dayalı ve güncel mesaj akışını sağlar. Müşterinin gözünde marka değerinizi ve itibarınızı yükseltirken, yarattığı teknolojik atmosfer sayesinde, müşterinin geçirdiği zamanı, onu ürünlerinize ve hizmetlerinize daha da yakınlaştırmak için bir avantaja çevirir”

GÖRÜNTÜLEME TEKNOLOJİLERİNDEKİ SON TREND ‘DIGITAL SIGNAGE’

Müşteriye ve personele (iç iletişim) yönelik olmak üzere iki farklı alanda kullanılabilen “Digital Signage” sistemleri sayesinde; bilgilendirme, reklam ve eğlence gibi çok farklı amaçlara yönelik içeriklerin sunulması mümkün. Mesaj ulaştırma kaygısı olan her tip işletme için bir numaralı çözüm haline gelen digital signage uygulaması ile İletilmek istenilen tüm mesajlar, dijital bir sunum ile istenilen zamanda, istenilen şekilde hedef kitleye ulaştırılabiliyor.
Mağaza vitrinleri, menüler ve bilgilendirme ekranlarında ortak içerikleri uzaktan yönetim ile aynı anda farklı lokasyonlarda paylaşabilmeyi sağlayan görüntüleme teknolojilerindeki trendleri anlatan iDisplay İş Geliştirme ve Proje Yöneticisi Murat Yılmaz: “Digital singage çözümleri günümüzde başta AVM’lerde olmak üzere tüm ortak kullanım alanlarında karşımıza çıkmaktadır. Herhangi bir mağazada girip bir tekstil ürünü seçerken gördüğümüz ürünlerin resimlerini gördüğümüz ekranlar,  yemek siparişi verdiğimiz menüler bu ekranlara bir örnek. Bu ekranların hepsi tek bir merkezden çok kolay bir şekilde yönetilebilmekte” şeklinde konuştu.

Dijital ekranlar ile kurumlar ve müşteriler arasında interaktif iletişimin yaygınlaştığının ve bu sayede büyük bir kolaylık yakalandığının altını çizen Yılmaz: ” Dijital ekran teknolojileri kurum ile müşteri arasında oldukça önemli bir yere sahip. Örneğin; Türkiye’nin herhangi bir noktasındaki bir fastfood zinciri ya da bir tekstil zinciri istediği an Türkiye’nin her noktasına istediği bilgiyi anında iletebilmekte ve fiyatları anında değiştirebilmekte. Günün sonunda, o kurum oraya artık bir personel göndermek zorunda değil. Bu, dijital görüntüleme teknolojilerinin tedarik zinciri, tekstil zinciri gibi sektörlere getirdiği en büyük kolaylık. Dolayısı ile müşterilere de getirdiği en büyük kolaylık, müşteriler artık bu tip değişimleri anında alabildikleri için alışverişlerine de anında bu etkiyi yansıtabilmektedirler. Bu ekranların günümüzde interaktif hale gelmesinden ötürü kurum ile müşteri arasında artık interaktif bir ilişkide gelişmeye başladı. Bunu da günümüzde kullanan çeşitli sektörler mevcut.” dedi.

TEK LOKASYONDAN BİRÇOK FARKLI NOKTAYA ONLINE İÇERİK GÖNDERME İMKÂNI

Güncel bilgi paylaşımında uzaktan yönetimin gerekli olduğu kurumsal ve kamusal her alanda kullanılabilen digital signage ile toplu taşıma alanlarından durak bilgilerinin yayınlanabilmesi, bir mağazanın kendi tanıtım videolarını döndürebilmesi, bir gıda sektörünün menülerini paylaşabilmesi ya da bir kurum veya kuruluşun kendi iç personeline bilgilendirme yapabilmesi artık çok daha kolay…

Digital signage’ın kullanıcı dostu ara yüzü ve web tabanlı yönetimi ile istenilen her yerden lokasyon bağımsız yönetimlerin yapılabildiğinin altını çizen iDisplay Proje Satış Sorumlusu Şerif Turan: “Digital signage ile cihazların lokasyon bağımsız biçimde network üzerinden uzaktan yönetimi mümkün. Bu sistem ile hem içerik hem de cihaz kontrolü yapılabiliyor. Aynı zamanda da hem kablolu hem de kablosuz sistemi yönetebiliyoruz. ” dedi.

Digital signage çözümleriyle, işletmelerin birden fazla konumda bulunan şube, mağaza ve bayilerine genel yada özel içerik sağlayabildiklerinin altını çizen Turan, konuşmasına şöyle devam etti: “Örneğin, bir giyim markası için işletmenin her mağazasında geçerli olan kampanya bilgileri, bu ekranlar ile müşteriye anında ulaştırılabiliyor. Ulusal kanallarda gösterimde olan reklam filminin tüm mağazalarda belirli aralıklarla gösterilebilmesi, düzenlenen kampanyanın etki alanını artırırken mağaza içerisindeki son teknoloji ekranlar, markanın itibarını da daha yüksek bir seviyeye çekiyor.”

Kaynaklar:
http://www.aksam.com.tr/teknoloji/yeni-trend-digital-signage/haber-453629
http://www.gunes.com/ekonomi/yeni-trend-digital-signage-635685
http://www.haberler.com/yeni-trend-digital-signage-7830046-haberi/
http://www.sondakika.com/haber/haber-yeni-trend-digital-signage-7830046/

Önceki yazı
Afiş ve Posterler Yerini Dijital Ekranlara Bırakıyor
Sonraki yazı
Digital Signage Teknolojilerini Kullanan Markalar Yayıncı Oldu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN