Müşteri Psikolojisini Perspektif Olarak Belirleme

Dijital görüntü reklamcılığı bugünlerde müşterilerinizin hayatlarının birer parçası haline gelmiş durumda. Daha önce de belirttiğimiz gibi, müşterilerin satın alma yolculuğu değişti. Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik, dünya genelinde pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde önemli unsur teşkil ediyor. Peki ya kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmanın yolu nereden geçiyor? Yanıt, kullanıcının zihninde saklıdır!

Dijital görüntü reklamcılığı bugünlerde müşterilerinizin hayatlarının birer parçası haline gelmiş durumda. Daha önce de belirttiğimiz gibi, müşterilerin satın alma yolculuğu değişti. Kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik, dünya genelinde pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde önemli unsur teşkil ediyor. Peki ya kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmanın yolu nereden geçiyor? Yanıt, kullanıcının zihninde saklıdır!

Bir girişimci veya pazarlamacı olduğunuzu bir an için unutun. Bir tüketici olarak Internette gezindiğinizi hayal edin. Yeni bir araba almak için araştırma yaptığınızı, farklı markaların Internet sitelerine bakıp kullanıcı yorumlarını okuduğunuzu düşünün. Bununla da yetinmeyip sosyal medya üzerinden fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşıp onlardan tavsiye istediğinizi düşünün.

Ardından bir ya da iki gün sonra bankanızın sizi aradığını ve “satılık arabalarla ilgileniyorsanız sizin için uygun olan kredi seçeneklerinden bahsetmemizi ister misiniz?” dediğini düşünün.

Sihirli bir numara gibi değil mi?

Müşterilerin Zihnine Ulaşmak

Oldukça güçlü bir pazarlama. Arama geçmişi ve analizlerinize dayanarak, bankanız bu bilgileri ve verileri, yeni bir otomobil arayışınızın olabileceğini anlamak için kullandı.

Bankanın bir işletme olarak müşteri verilerini kullanarak müşterinin zihnine girme konusunda iyi iş çıkardığını söylemeliyiz. Müşterinin aklını çelen şey nedir? Belirli bir ürün veya hizmeti tercih etmelerinin sebebi nedir? Bir işletmenin tüketici verilerini yorumlamak ve analiz etmek için başka hangi ilgili bilgileri kullanması gerekir? Bu soruların yanıtları, stratejinizi belirlemede yardımcı olacaktır.

Birçok işletme, rekabet üstünlüğünü korumak ve müşterinin aklında kalabilmek için ürün ve hizmetlerine titizlikle odaklanır. Bunu sosyal medya ve hatta dijital görüntü reklamcılığı yoluyla yaparlar. Ancak, bir müşterinin zihnine girmek de önemlidir. Bu nedenle bazı pazarlamacılar psikoloji dersleri almaktadırlar. Müşteri verilerini anlamak, daha uzun vadeli ve bilinçli karar alma süreçlerine yardımcı olabilir.

Bilgiyi Görüntüleme

Bir işletme ya da pazarlamacı ancak müşterinin kim olduğunu anladığında, ihtiyaçları tam olarak karşılayacak içeriği üretebilir. İhtiyaçları tam olarak karşılayacak içeriği üretip, bu içeriği digital signage ekranları aracılığı ile yayınladığınızda pazarlama stratejinizi tamamen yeni bir düzeye taşımış olur, ve başarıya yaklaşırsınız.

Dijital ekranlarınızda bir sonraki içerik serisini yayınlamadan önce hedef kitlenizi düşünün. Kitlenizin ne ile ilgilendiğini, neyi aradığını düşünün.

Önceki yazı
Digital Signage İçerikleri İçin Zamanlamanın Önemi
Sonraki yazı
Digital Signage Yazılımının Olmazsa Olmazları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN