Müşteri Deneyimini İyileştirecek Digital Signage Kullanım Trendleri

Digital signage hedef kitlenizin bakışlarını ekranlarınızın üzerine çekmekten ibaret değildir. Dikkatleri ekranınıza çektiğiniz andan itibaren başlayan ve uzun süre devam edecek olan etkileşimdir, demek digital signage için daha doğru bir tanımlama olur. Digital signage sadece bir reklam aracı olarak görülmemeli.

Digital signage hedef kitlenizin bakışlarını ekranlarınızın üzerine çekmekten ibaret değildir. Dikkatleri ekranınıza çektiğiniz andan itibaren başlayan ve uzun süre devam edecek olan etkileşimdir, demek digital signage için daha doğru bir tanımlama olur. Digital signage sadece bir reklam aracı olarak görülmemeli. Müzeler, turistik yerler, fuarlar ve etkinlikler, eğitim kurumları ve daha birçok alanda digital signage teknolojileri kullanıcı veya izleyicileri bilgilendirmek için kullanılıyor.

İçerik, oynatıcılar ve ekranlar bu dijital deneyimin ana unsurları olmayı sürdürüyor. Ancak, digital signage ekosistemi izleyicilere yeni yollarla içerik deneyimini yaşatmaya olanak tanıyan donanım ve yazılım yeniliği ile hızla zenginleşiyor. Özellikle bu dört trend inovasyon dalgasını sürüyor:

IP Üzerinden Kodlama ve Akış

Zengin medya içeriği, dinamik bir dijital deneyim yaratmanın özünde yer almaktadır. Son yıllardaki teknolojik gelişmeler, gerçek zamanlı kodlama imkanını ve IP yoluyla çeşitli cihazlara içeriğin akışını sağlar. Bu gelişmeler canlı HD görüntüler, IP kamerasından gelen görüntüler, doğrudan YouTube gibi internet kaynaklarından gelen içerikler gibi geniş bir içerik dizisini kullanabilmenin kapılarını açıyor.

Dağıtım Teknolojisi

Digital signage ağlarının ölçeği ve karmaşıklığı büyümeye devam ederken dağıtım daha zor ve karışık bir hale geliyor. Ancak, bu zorluk dağıtım sürecini kolaylaştıracak yeni bir teknoloji dalgası yaratmaktır. Örneğin, piyasadaki yeni bir özellik, müşterilerin binlerce oynatıcıyı bir defada otomatik olarak kurmalarına ve dağıtmalarına olanak tanır. Geleneksel konfigürasyonlarda sıklıkla SD kartların çoğaltılması ve ağdaki her oynatıcı için takılması gerektiği gerçeğini göz önünde bulundurduğumuzda, Cloud yoluyla toplu olarak sinyali dağıtma özelliğinin ne denli büyük bir kolaylık olduğunu anlayabiliriz.

İçeriklerin ve Medya Oynatıcılarının Etiketlenmesi

İçeriklerin ve medya oynatıcılarının etiketlenmesi özelliği digital signage için yeni ve önemli bir düzeyde özelleştirme imkanı getiriyor. Bu yeni özellik içeriğin ne zaman ve nerede görüntüleneceğinin belirlenmesi gibi içerik yönetim görevlerinin basitleşmesini sağlıyor. Medya dosyaları ve içerik listeleri farklı zamanlarda ve belirli alanlarda gösterilecek şekilde etiketlenebilir. Medya oynatıcıları için de etiketler oluşturulabilir, belirli medya oynatıcıları grubuna yüksek düzeyde hedeflenmiş içeriklerin dağıtımı için bir içerik filtrelemesi eklenebilir. Etiketleme özellikleri geniş bir digital signage ağına sahip kullanıcılar için son derece yararlıdır.

Mobil Etkileşim ve Bluetooth

Bluetooth teknolojisini digital signage ekosistemine entegre etmek, işletmelere müşterileri ile daha önce hiç olmadığı gibi etkileşime girme imkanı sağlar. Bluetooth bağlantısının kullanılması, müşterilerin veya kullanıcıların mobil cihazlarıyla digital signage cihazları arasında çift yönlü iletişim sağlamaktadır. Bu imkan sayesinden işletmeler müşterilerine farklı kanallar üzerinden mesajlarını ileterek etkileşim şansını artırabilirler.

Önceki yazı
Digital Signage İçerikleri İçin Zamanlamanın Önemi
Sonraki yazı
Digital Signage Yazılımının Olmazsa Olmazları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN