Mobil Cihazlar Digital Signage ile Entegre Çalışıyor

Digital Signage’ın hayat bulmasıyla birlikte beacon’lar, yüz tanıma sistemleri, ve fiziksel alanda hedef kitle ölçümlemeleri gibi kelimeler iş dünyasının günlük hayatında yerini buldu. Bir zamanlar ulaşılamaz olarak düşünülen hedefe cebimizde taşıdığımız akıllı cihazlar sayesinde ulaşabildik. Mobil cihazlar ve akıllı görüntüleme teknolojilerinin etkileşimi ile bambaşka bir dünyanın içine girdik. Üstelik bu etkileşim bize kişiselleştirilmiş iletişim ve pazarlama çözümlerinin kapısını araladı.

İnteraktivite

Markaların mobil cihazlarımızla iletişim kurması için ihtiyaç duydukları tek şek interaktif ekran teknolojileri oldu. Bu durum bize verilen bir URL üzerinden akıllı telefonumuzun interaktif ekranımızla iletişim kurmasını ve dilediğimiz mesajı veya içeriği telefona aktarmamızı mümkün kıldı.

Digital Signage’ın hayat bulmasıyla birlikte beacon’lar, yüz tanıma sistemleri, ve fiziksel alanda hedef kitle ölçümlemeleri gibi kelimeler iş dünyasının günlük hayatında yerini buldu. Bir zamanlar ulaşılamaz olarak düşünülen hedefe cebimizde taşıdığımız akıllı cihazlar sayesinde ulaşabildik. Mobil cihazlar ve akıllı görüntüleme teknolojilerinin etkileşimi ile bambaşka bir dünyanın içine girdik. Üstelik bu etkileşim bize kişiselleştirilmiş iletişim ve pazarlama çözümlerinin kapısını araladı.

İnteraktivite

Markaların mobil cihazlarımızla iletişim kurması için ihtiyaç duydukları tek şek interaktif ekran teknolojileri oldu. Bu durum bize verilen bir URL üzerinden akıllı telefonumuzun interaktif ekranımızla iletişim kurmasını ve dilediğimiz mesajı veya içeriği telefona aktarmamızı mümkün kıldı.

Web üzerindeki ağları kullanarak kişiselleştirilmiş içerik yönetimi

Şirketlerimiz dijitalleşen bu dünyada kendilerini ve pazar içerisindeki konumlarını farklılaştırmak adına uzun mesailer harcıyorlar. Bütün amaçları ise potansiyel müşterilerine erişerek hedefledikleri bir eylemi gerçekleştirmeleri adına duygusal bir tepki vermeleri sağlamaktır.

Bunu yapmanın bir çok yolu var elbet ve beacon teknolojisi bunlar içinde yaygınlığını giderek arttırıyor. Beacon teknolojisi markaların müşterilere özel kişisel ve hedefli mesaj iletisini mümkün kılıyor.

Örneğin, bir müşteri mağazaya girdiğinde beacon o müşterinin erkek olduğunu anlayarak takım elbiselerde indirim olduğu bilgisini cep telefonuna iletebilir. Beacon teknolojisi sayesinde markalar indirimler, kampanyalar ve promosyonlar ile ilgili iletişimi çok daha etkili bir noktaya taşıyor. Beacon teknolojisi içerisindeki mesajların yönetimi ise Digital Signage Yazılımları ile son derece ektili ve kolay bir hal alıyor. Bu noktada da digital signage mobil cihazlarımızla buluşmuş oluyor.

Bu sayede müşteriden alınan bilgiler (veriler) analiz edilebilme ve analize dayalı eylem planı yapabilme avantajı sağlıyor. Bu şekilde rakiplerimizden farklılaşıyoruz.

Veri madenciliği ve müşteri analizleri

Mobil cihazlar fiziksel dünya ile yeni nesil interaktif ekranlar arasında bağ kurulmasını ve dolayısıyla müşterilerimizin takip edilebilirliğini mümkün kıldı. Markalar akıllı mobil cihazlar ile bluetooth veya wifi üzerinden iletişim kurarak müşterilerin bıraktığı ayak izlerini takip etmemize olanak sağlıyor. Üstelik bu akıllı ekranların arkasında güçlü bir digital signage yazılımı yatıyorsa bu verinin analizi ve veriye dayalı aksiyon alabilme kabiliyeti yeni pazarlama çağının başlangıcı oluyor.

İnteraktif ekranlar ve mobil cihazlar arasındaki iletişim sadece ekranda mesaj göstermekten ibaret değil. Markalar müşterisinin kimliğini çıkartabiliyor ve ihtiyaçlarını analiz ederek bire bir çözümler sunma imkanı yakalıyor. Eğer bir kurum kiminle iletişim kurduğunu daha iyi anlarsa ve müşteriye nerede nasıl dokunacağına karar vererek bunu aksiyona geçirebilirse neler olacağını tahmin etmemiz mümkün değil.

Markalar digital dünya ile fiziksel dünya arasındaki boşluğu doldurmak için arayış içerisindeler. Akıllı mobil cihazları digital signage yazılımı aracılığıyla interaktif ekranlar ile birleştirebilmek ve müşterilerinizin cebindeki ekranları bir iletişim kanalı olarak kullanabilmenin bu boşluğu en iyi şekilde dolduracağını söylemek yanlış olmayacaktır. Kısacası müşterimizle doğru yerde doğru şekilde ve doğru mesajla etkin iletişim kurmak artık mümkün çünkü müşterilerimizin bıraktığı ayak izlerini takip ederek gitmek istediği noktayı anlayıp bu dayalı kararlar verebiliyoruz.

Sonraki yazı
Digital Signage ve Farklı Kullanım Alanları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN