Parlak dijital teknolojinin cazibesine kapılıp stratejik pazarlama alışkanlıklarınızdan vazgeçmeyin. Dijital pazarlama, diğer pazarlama yöntemleriyle aynıdır; işletmenizin hedeflerine ulaşmak için kullanacağınız bir araçtır.
İç Mekan İçin İçerik Stratejisi
Parlak dijital teknolojinin cazibesine kapılıp stratejik pazarlama alışkanlıklarınızdan vazgeçmeyin. Dijital pazarlama, diğer pazarlama yöntemleriyle aynıdır; işletmenizin hedeflerine ulaşmak için kullanacağınız bir araçtır.
Mağaza içerisinde kullanılacak olan dijital pazarlama yöntemlerinin başarısı iyi bir strateji ile başlar. İç mekan dijital pazarlama stratejisi hangi dijital cihaz tiplerini kullanmanız gerektiğini, bu cihazların mağazada nerede bulunmaları gerektiğini ve içeriğin ne sıklıkta güncellenmesi gerektiğini belirler. Strateji, sürekli değişen iletişim hedeflerinizin uygulanması aşamasında sağlam bir temel sağlar. Ayrıca en uygun içerik ve teknoloji tasarımını tanımlamanıza yardımcı olur.
Strateji geliştirme sürecini 4 adımda tanımladık:
- İşletme hedeflerinin belirlenmesi
- Kitle profili oluşturulması
- İçerik kapsamının tanımlanması
- Zamanlamanın planlanması
İç mekan dijital içerik stratejinizi düşünmeye ve dokümante etmeye başlayın. Bu başlangıç planı, dijital altyapınızın kurulumunda kritik önem taşıyan teknik altyapı ve iş akışı faktörlerinin belirlenmesinde hayati önem taşıyacaktır. Ardından, dinamik iletişim hedeflerinizi tanımlayan günlük iş gereksinimlerini etkili bir şekilde ele almaya hazırsınız.
1. Adım – İşletme Hedeflerinin Belirlenmesi
İçerik stratejisi geliştirmenin ilk adımı, başarmayı istediğiniz amacı belirlemektir. Genellikle işletme hedefleri, genel bir pazarlama stratejisinin bir parçasıdır. Digital Signage, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak başka bir pazarlama aracıdır.
Hedefleriniz aşağıdaki kategorilerden biri veya birkaçı ile eşleşebilir:
- Operasyonel Verimlilik – Maliyet, pazara hızlı erişim ve mağaza içi satış etkinliği gibi önemli konuları ele almak üzere tasarlanan hedeflerdir.
- Teklif Yönetimi – Promosyonlar ve satışlarla ilgili hedefler.
- Müşteri Memnuniyeti – Müşterilerinizle daha etkili şekilde etkileşime geçmenize yardımcı olmak için tasarlanan hedeflerdir.
2.Adım – Kitle Profili Oluşturulması
Bir sonraki adım ise hedef kitleyi belirlemektir. Hedeflerinizi karşılamak için kime ulaşmak zorundasınız? Tüm tüketicilere mi? Belirli bir müşteri segmentine mi? Sadece çalışan kesime mi? Hedef kitleniz hakkında hangi bilgilere sahipsiniz?
Bu sorular, hedefinizin ihtiyaçlarını ve kullanılacak teknolojiyi belirleme aşamasında yardımcı olacaktır. Profil oluştururken göz önüne almanız gereken bazı önemli faktörler aşağıda belirtilmiştir:
- Demografi – Kitlenizin yaşı, gelir düzeyi, eğitim durumu ve kültürel geçmişi nedir? Bu faktörler mesajlarınızı ve cihaz seçiminizi etkileyebilir.
- Müşteri Satın Alma Yolu – Kitlenizin mağazanızın önünden geçerken gösterdiği davranışlar ve mağaza içerisinde geçirdiği süre gibi bilgiler, dijital ekranlarınızı konumlandıracağınız lokasyonu belirlerken yardımcı olacaktır.
3.Adım – İçerik Kapsamının Tanımlanması
Dijital içeriğin yapı taşları fotoğraf, video ve ürün verileri gibi materyallerdir. Ancak, en yüksek değere sahip olan en etkili kaynak ise müşteri ile ilgili verilerdir. Müşterinin işlem geçmişi, konumu ve sizinle ilgili paylaştığı sosyal medya mesajları gibi bilgiler bu verilere örnektir. Bu verileri kullanarak kişiselleştirilmiş ve hedef kitleniz ile daha alakalı içerikler üretebilirsiniz.
4.Adım – Zamanlamanın Planlanması
Zamanlama, dijital pazarlama stratejinizin en önemli faktörlerinden biridir. İçeriğin süresini, mesaj gösterimi için en uygun zamanı ve güncelleme sıklığını belirlerken işinize yarayacak önemli bilgileri paylaştık:
- İçeriğin Süresi – Bir içerik için en uygun süre nedir? Animasyon veya video içeren bir içerik için en uygun süre, kitlenizin ekran karşısında geçireceği süreye göre değişmektedir. Kullanıcı, etkileşimli içeriklerde her bir segment için ne kadar süre harcayacağını tahmin edebilir. Ancak, hedefinizi gerçekleştirmek için kaç segment gerektiğini iyi hesaplamalı ve segment sayısını mümkün olduğunca azaltmalısınız. Bu şekilde kullanıcının içeriğinizden sıkılmasını önleyebilirsiniz.
- Mesaj Gösterimi İçin En Uygun Zaman – Bir diğer göz önünde bulundurulması gereken konu da günün saati ve/veya haftanın günleridir. Hedef kitleniz, belirli günlere veya zaman aralıklarına dayalı olarak farklı ürünler satın alabilir. Bu tür durumlarda belirli saat veya gün aralıklarında mesaj gönderdiğiniz gün ayırma stratejisini düşünebilirsiniz.
- Güncelleme Sıklığı – İçeriğinizin güncelleme sıklığı, amaçlarınıza ve hedef kitlenize bağlıdır. Kitlenizin dijital ekranlarınızı ne sıklıkla gördüğü size bu konuda fikir verecektir. Mevcut envanter veya fiyatlandırma gibi gerçek zamanlı verinin entegre edildiği etkileşimli içeriklerin değişiklik sıklığı ise veriye bağlıdır. Veri her güncellendiğinde içerik değişmelidir.
İçerik stratejinizi oluşturmaya başlarken tavsiyelerimizi dikkate almanız sağlam bir ilk adım atmanıza yardımcı olacaktır.