Doğru Digital Signage Yazılımını Nasıl Bulurum?

Dış mekanlarda kullanılan dijital medya iletişim araçlarına duyulan ilginin yoğunlaşmasıyla birlikte bu araçlarda yer alan yazılımların rolüde gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Digital Signage Yazılımı günümüz modern pazarlamacıların mesajlarını dış ortamlarda dijital ekranlar aracılığyla doğru kitleleri hedefleyerek iyi bir şekilde iletebilmesi ve bundan bekledikleri getiriyi elde etmeleri için anahtar görevi görmektedir.

Dış ortamlarda veya iç mekanlarda kullanılan dijital pazarlama aktivitelerinin iki önemli hedefi vardır, bunlar kitleye ulaşmak ve hedef kitlenin dikkatini çekebilmektir. Kitleye ulaşmak aslında doğru hedef kitleyi yakalamak ve o hedef kitleye mümkün olan en iyi şekilde ulaşmak anlamına gelir. Dikkat çekmek ise kitleye ulaşmak hedefimizin zaten gerçekleştiğini gösterir ve potansiyel müşterilerinizin satın alma kararını konuyla ilgili ince bir mesajla tetiklemenize yardımcı olur.

Bu nedenle dijital pazarlama profesyonellerinin hedef kitleye ulaşmak ve bu kitlenin dikkatini çekebilmek adına yaptıkları her 1 TL harcamanın karşılığını alabilmeleri için Digital Signage Yazılımı ile ilgili performans kriterlerinden bahsedeceğiz.

Dışarıda kullanılan dijital medya araçlarının yoğun kullanımıyla birlikte bu araçlarda kullanılan yazılımların rolü de gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Digital Signage Yazılımı günümüz pazarlamacılarının mesajlarını dış ortamlarda digital ekranlar üzerinden doğru kitleleri hedefleyerek iletebilmesi ve bundan bekledikleri getiriyi elde etmeleri için anahtar görevi görmektedir.

Dış ortamlarda veya iç mekanlarda kullanılan digital pazarlama aktivitelerinin iki önemli hedefi vardır, bunlar kitleye ulaşmak ve hedef kitlenin dikkatini çekebilmek. Kitleye ulaşmak aslında doğru hedef kitleyi yakalamak ve o hedef kitleye mümkün olan en iyi şekilde ulaşmak anlamına gelir. Dikkat çekmek ise kitleye ulaşmak hedefimizin zaten gerçekleştiğini gösterir ve potansiyel müşterilerinizin satın alma kararını konuyla ilgili ince bir mesajla tetiklemenizi sağlar.

Burada dijital pazarlama profesyonellerinin hedef kitleye ulaşmak ve bu kitlenin dikkatini çekebilmek için yaptıkları her bir TL harcamanın karşılığını alabilmeleri için Digital Signage Yazılımı ile ilgili performans kriterlerinden bahsedeceğiz.

Digital Signage Yazılım Performansı

Digital Signage Yazılımının performansı iki temel kriter ile değerlendirilebilir: Müşterinin sürekli değişiklik gösteren ve giderek kompleks hale gelen ihtiyaçlarının zaman içerisinde karşılanabilmesi (esneklik) ve kullanıcıya verilen mesajın doğru şekilde verilmesi konusunda sağladığı güvenilirlik.

Esneklik açısından bakıldığında, digital signage yazılımına yatırım yapmayı düşünen firmalar satın almayı düşündükleri digital signage yazılım çözümünün 2. ve hatta 3. seviyede dış kaynaklardan beslenecek şekilde dijital ekranlar üzerinde istenen içeriği gösterebileceğinden emin olmak gerekir. Farklı hedef kitleler için farklı mesajlar vermek gerekebilir ve daha önce belirttiğimiz gibi yapacağınız yatırımların her bir TL’sini doğru şekilde harcandığına emin olmak adına doğru hedef kitleye doğru içerikleri göstermeniz gerekebilir. Bunu yapabilmek ve farklı hedef kitlelere yönelik davranışlarını baz alarak farklı mesajlar gösterebilmek için bir çok veri kaynağından beslenmeniz gerekebilir.

Network (Ağ) Performansı

Kullanacağınız digital signage yazılımı üzerine kurulu olduğu network kadar iyidir. Çünkü network hedef kitleye vermek istediğiniz mesajın doğru hedeflenebilmesi ve bu mesajın hızlı ve etkin şekilde gösterimi konusunda hayati bir rol üstlenir.

Mesajınızın mobil durumlarda dikkat çekici şekilde iletilebilmesi bildiğiniz gibi bir endüstri standardıdır ve kampanyanızın etkin şekilde yürütülmesi için ciddi anlamda önemlidir. Bu gibi durumlarda taksi ekranları, mobil cihazlar, benzin istasyonları gibi 4. seviye ekranlar kullanılabilmelidir.

İşleme dayalı çalışan metotlar gibi Network tabanlı diğer digital signage metotları da gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Digital Signage Yazılımları artık bir çok veri kaynağı ile eş zamanlı entegrasyon sağlayabilmektedir.

Performans Değerlendirmesi

Ürününüzü veya hizmetinizi pazarlarken hedef kitleye ulaşmak ve o hedef kitleye mesajınızı zaman içerisinde farklılaşan ihtiyaçlarınıza gereken hızda cevap verebilecek şekilde mobil olan durumlarda hedefleme yapabileceğiniz ve istediğiniz özelliklere sahip platformlar kurmak ve bu platformlarda performans beklentilerinizi yerine getirmek kolay olmayabilir. Bu anlamda digital signage yazılımınızın performansındaki en önemli kriter onun dış veri kaylarıyla entegrasyon kabiliyetidir.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Genel Değerlendirme

Ürününüzü veya hizmetinizi pazarlarken hedef kitleye ulaşmak ve o hedef kitleye mesajınızı zaman içerisinde farklılaşan ihtiyaçlarınıza gereken hızda cevap verebilecek şekilde mobil olan durumlarda hedefleme yapabileceğiniz ve istediğiniz özelliklere sahip platformlar kurmak ve bu platformlarda performans beklentilerinizi yerine getirmek kolay olmayabilir. Bu anlamda digital signage yazılımınızın performansındaki en önemli kriter onun dış veri kaynaklarıyla entegrasyon kabiliyetidir.

Sonraki yazı
Digital Signage ve Farklı Kullanım Alanları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN