Reklamcılıkta uzun yıllar boyu hüküm süren basılı medya materyallerinin tahtı son 10 yıl içerisinde digital signage teknolojisi tarafından ciddi derecede sarsıldı. Digital signage teknolojisindeki gelişmeler akabinde ucuzlayan donanım fiyatları, basılı materyalleri tahtından indirdi dersek yanlış olmaz. Genel olarak vitrinlerde, toplu taşıma araçlarında ve istasyonlarda, reklam panolarında kullanılan digital signage, esneklik, dinamik içerik, farklı medya materyalleri ile reklamcılık ve maliyetten tasarruf gibi çok sayıda avantaj sunuyor.
Digital Signage’ın Modern Dünyaya Faydaları
Reklamcılıkta uzun yıllar boyu hüküm süren basılı medya materyallerinin tahtı son 10 yıl içerisinde digital signage teknolojisi tarafından ciddi derecede sarsıldı. Digital signage teknolojisindeki gelişmeler akabinde ucuzlayan donanım fiyatları, basılı materyalleri tahtından indirdi dersek yanlış olmaz. Genel olarak vitrinlerde, toplu taşıma araçlarında ve istasyonlarda, reklam panolarında kullanılan digital signage, esneklik, dinamik içerik, farklı medya materyalleri ile reklamcılık ve maliyetten tasarruf gibi çok sayıda avantaj sunuyor.
Uygulamalar
Digital signage perakende, sağlık, konaklama, otomotiv, kamu sektörü başta olmak üzere birçok sektörde etkili olarak kullanılmaktadır. Digital signage’ın en çok kullanıldığı sektörü soracak olursanız eğer perakende sektörü diyebiliriz.
Mağazanızın vitrinlerinde kullanacağınız digital signage ekranları ile müşterinizi ilk andan itibaren etkilemeye başlayabilir ve mağazanıza çekebilirsiniz. Mağaza içerisinde kullanılacak interaktif digital kiosklar aracılığıyla müşterileriniz ürün hakkındaki detaylı bilgiyi kolay ve hızlı şekilde alabilecekler. Reyonlara yerleştirilen digital signage ekranları, müşterinizi daha iyi şekilde yönlendirecektir.
Trendler
Dijital görüntüleme araçlarında son yıllarda ortaya çıkan ve hızlıca popülerleşen birkaç trend var. Bunlardan ikisi, LCD olarak bilinen sıvı kristal ekranlar ve LED olarak bilinen ışık yayan diyot ekranlardır.
LCD ekranlar, pazar talebinin % 50’sinden fazlasını oluşturuyor ve 2017 yılı boyunca genişlemesi bekleniyor. Küçük monitörler ve telefon ekranları olarak kullanılmaya başlanmış olsa da LCD teknolojisi, 50 inç ve üzeri boyuta sahip olan ekranlarda daha iyi performans sergilemektedir.
Işık yayan diyot teknolojisi (LED) dünya genelinde iyi bilinmektedir ve aydınlatmadan televizyonlara kadar her alanda kullanılmaktadır. Şimdi, LED teknolojisi kendine digital signage endüstrisinde yeni bir pazar buldu. Her yıl % 6 oranında bir büyüme öngörülmesi ile birlikte LED ekranların, LCD ekranların popülerliğini aşması bekleniyor.
Faydalara Genel Bakış
Digital signage birçok faydaya sahip olsa da aralarından en önde gelenleri hız, dayanıklılık, maliyet avantajı, fonksiyonelliktir. Acil durumlarda karışıklığı en aza indirmekten tutun da ofisler arası hızlı iletişim sağlamaya kadar digital signage, basılı materyallere kıyasla daha güvenilir ve hesaplıdır.
Dijital medya içerikleri, hızlı, etkili, kolay güncellenebilen yapısıyla iç iletişiminizi kuvvetlendirir ve böylece işletmenizi daha iyi bir hale getirebilir. Digital signage, lokasyona bağlı olarak dış mekanlarda da fayda sağlayabilir. Geleneksel baskı yöntemiyle hazırlanan materyallere kıyasla daha dikkat çekicidir, ve kullanıcı ile etkileşim sağlayabilir.
Mobil teknoloji ile digital signage arasındaki kesintisiz iletişim sürekli olarak geliştikçe anlık iletişim arasındaki uçurum azalmakta ve digital signage daha fazla güç kazanmaktadır.
Uygun Maliyetlidir
Son yıllara kadar ekipman ve kurulumun başlangıç maliyeti, pek çok işletmeyi, okulları ve reklam verenleri digital signage kullanma fikrinden uzaklaştırıyordu. Önceleri, sadece muazzam pazarlama bütçelerine sahip kuruluşlar digital signage maliyetini karşılayabilirdi. Fakat artık, ekipman, kurulum ve bakım ücretlerindeki düşüşler sayesinde digital signage teknolojisi, her ölçekten işletmenin kullanmaya başvurabileceği uygun bir hale geldi.
Digital signage teknolojisi işletmenizin tasarruf etmesine yardımcı olur. Basılı materyallere kıyasla digital signage teknolojisinde her yeni içerik veya reklam için maliyet oluşmaz. Ek olarak, modern dünyanın ekolojik dengeyi koruma ve çevre dostu uygulamaları üzerine odaklandığı bu dönemde kağıtsız reklamcılık, cazip bir alternatif sunuyor.