İnteraktif Ekranlar üzerinden Digital Signage teknolojisini kullanıyorsunuz. Dilediğini noktada mesajınızı anında güncelleyip kişilere ve bulundukları duruma uygun hale getiriyorsunuz.
Digital Signage ve Müşteriniz Gibi Düşünmek
İnteraktif Ekranlar üzerinden Digital Signage teknolojisini kullanıyorsunuz. Dilediğini noktada mesajınızı anında güncelleyip kişilere ve bulundukları duruma uygun hale getiriyorsunuz.
Peki verdiğiniz mesaj doğru mu?
Bu sorunun cevabı yapmış olduğunuz her türlü pazarlama aktivitesi için hayati önem taşır. Soruyu cevaplamanın yolu müşterinizi anlamaktan geçer.
Hedef kitlesini belirleyen ve bu kitleyi anlayabilen markaların iletişimleri son derece başarılı olur ve bu size gelir olarak geri dönüş sağlar. Gelirin yanında müşterilerinizin markanız ile bağ kurmasına olanak tanır.
İşte tam da bu noktada Müşteri gibi düşünebilme kabiliyeti ön plana çıkıyor. Biz bu konuya negatif açıdan bakarak daha iyi anlayabileceğimi
Müşterinizin Düşündüğü Gibi Düşünmezseniz Ne Olur?
Biz müşterimizin ne istediğini, nelere ihtiyacı olduğunu bildiğimizi düşünüyoruz ve içeriklerimizi bu doğrultuda hazırlıyoruz, dediğinizi duyar gibiyiz.
Peki müşterilerinize, gerçekten ne istediklerini sordunuz mu?
Burada en çok yapılan yanlışlardan birisi sürecin tamamen kendimizle ilgili olduğunu düşünmek. Müşterinin aslında biz olduğumuza inanmaktır. Bu yanılgıya düşerseniz Digital Signage yatırımınızdan sonuç almanız çok zor olacaktır.
Müşterilerinizin isteklerine dayanan bir varsayım yaparak içerik hazırlıyorsanız müşterinize anlamsız mesajlar verirsiniz ve hiçbir geri dönüş alamazsınız. Daha da kötüsü müşterileriniz sizi kendilerine hitap etmeyen bir marka olarak algılayacaktır.
Video Wall’lar, Dijital Kiosklar, İnteraktif ekranlar son derece etkili teknolojik çözümler sunar. İmkanları sınırsızdır. Fakat İçeriğiniz, müşterilerinizin ihtiyaçlarına, isteklerine, ilgilerine hitap etmezse bu teknolojinin hiçbir anlamı kalmaz. Bu teknolojiler aracılığıyla verilen mesajların hedef kitlenizin davranış ve kişiliklerine de hitap etmesi kritik derecede önemlidir.
Müşterinizi Nasıl Anlarsınız?
Mutlaka bir müşteri hizmetleri departmanınız vardır. Bu departmana gelen mesajları inceleyin ve analiz edin. Burada kullandığınız sistemlerin müşterinizi anlamanıza yardımcı olduğuna ve size istediğiniz metrikleri sağladığına emin olun.
Müşterilerinize anket yapın. Ne istediklerini sorun. Neden istediklerini sorun. Bu fırsatı onlara verdiğinizde, tam olarak ne istediklerini, ihtiyaçlarını söyleyeceklerdir
Müşterileriniz ile farklı kanallardan etkileşime girin. Sosyal medya, email, telefon, SMS ve hatta WhatsApp kullanabilrisini
Digital Signage çözümünüzden aldığınız verileri yukarıdaki veriler ile birleştirerek işlemeyi başarabilirseniz rakipleriniz ile ciddi bir fark yarattınız demektir. Tebrik ederiz.