Digital Signage ve Dijital Reklamcılık

Dijital reklamcılık için digital signage teknolojisi vasıtasıyla içerik yayınlanması neredeyse sıradan bir hale geldi. Baskılı materyal kullanmayı savunan reklamcılar bile her geçen gün digital signage kullanımına doğru yöneliyorlar. Neden yönelmesinler ki? Digital signage’ın sayısız avantajlarından faydalanan reklamcılar, içeriklerini diledikleri gibi çeşitli lokasyonlara dağıtıp, kolayca yönetiyorlar. Hem zamandan hem de maliyet yönünden avantajlı çıkıyorlar.

Dijital reklamcılık için digital signage teknolojisi vasıtasıyla içerik yayınlanması neredeyse sıradan bir hale geldi. Baskılı materyal kullanmayı savunan reklamcılar bile her geçen gün digital signage kullanımına doğru yöneliyorlar. Neden yönelmesinler ki? Digital signage’ın sayısız avantajlarından faydalanan reklamcılar, içeriklerini diledikleri gibi çeşitli lokasyonlara dağıtıp, kolayca yönetiyorlar. Hem zamandan hem de maliyet yönünden avantajlı çıkıyorlar.

Reklam verenlerin digital signage kullanımı konusundaki en büyük çekingenlikleri maliyetti. Digital signage için gerekli olan donanımların masrafları yüzünden uzak duruyorlardı. Reklam verenler, basılı materyal kullanımının uzun vadede daha masraflı olduğunu fark ettiler. Digital signage donanımı ve kurulumu için sadece bir kez ödeme yaparken basılı materyaller için her yenileme işleminde ödeme yapılması gerekmektedir ki bu durum çok daha maliyetlidir. Sadece para olarak da değil, zaman maliyeti de çok yüksektir. Reklamlardan kısa sürede elde edilen gelir, digital signage donanımın masrafını karşılamaya yetmektedir.

Reklamcıların en yaygın bir diğer endişesi ise “İçeriği yönetmek çok zahmetli değil mi?” şeklindeydi. Bu endişenin de bir o kadar yersiz olduğu daha hemen anlaşıldı. Kullandığınız ekran sayısının önemi olmaksızın içerikler, saniyeler içinde düzenlenebiliyor. Oluşturulan ya da düzenlenen içerikler, istenilen ekranda anında yayınlanabilir veya yayından alınabilir. İçerik oluşturmak ise son derece basittir. Tasarım imkanının yanı sıra hazır şablonlar ile içerik hazırlamak dakikalar alır. İçeriğin yönetilmesi için bilgisayar kullanılması şart değil. Mobil cihazlar aracılığıyla internet bağlantısı olan her yerden içerikler kontrol edilebilir.

Aklınıza sadece avm, metro veya otobüs istasyonlarında konumlandırılan gibi dış mekan reklamları gelmesin. Hastanelerden tutun da otel lobilerine, okullardan spor salonlarına kadar daha birçok kapalı alanda digital signage ekranları ile reklam yayınlanabilmektedir.

Digital signage ile dijital reklamcılık arasındaki bağlar güçlenmeye devam ediyor. Digital signage, dijital reklamcılık için şimdiden vazgeçilmez bir parça haline geldi bile.

Önceki yazı
5 Adımda Digital Signage Kurulumu
Sonraki yazı
Digital Signage’ın Pazarlama Yöntemlerine Faydası

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN