Son 2 yılda kullanımı hızla yaygınlaşan digital signage teknolojileri markaları yayıncı haline getirdi.
TV reklamları ve sosyal medyadan sonra devrim niteliğindeki 3. teknoloji ile markalar, medyadaki yerini pekiştiriyor. Mağazalarda ve AVM’lerde yerleştirilen ekranlar üzerinden hava durumu, yol bilgileri, full hd yayınlar ya da canlı yayınlar ile geniş kitlelere seslenen markalar birer yayıncı haline geldi.
Digital signage teknolojilerinin Türkiye’de yaygınlaşmaya başladığına dikkat çeken iDisplay Genel Müdür Yardımcısı Serap Şahin, yakın gelecekte en az tv reklamları kadar digital signage teknolojileri ile desteklenen ekran yayıncılığının da sık tercih edilen mecralardan biri olacağını söyledi.
Tek merkezden yönetilen içeriklerin anlık olarak kitlelere ulaştığını belirten Şahin, yeni medya düzeninde markaların aktif bir rol üstleneceğini söyledi. Şahin, “Markalar, çeşitli yerlerde konumlandırdıkları ekranlar sayesinde anlık yayın yapar hale geldi. Bunun temelini digital signage teknolojileri oluşturuyor. Ekranlara yüklenen PlatPlay vb yazılımlar sayesinde tek merkezden kolayca yayın yapılabiliyor. Hava durumundan yol durumuna, flash tabanlı yayınlardan HTML tabanlı gösterime, zengin bir içerik sunan ekranlar markaların hedef kitle iletişimini değiştirmeye başladı”
iDisplay Genel Müdür Yardımcısı Serap Şahin, markaların afiş, poster, TV, radyo, billboard ya da başka bir mecraya olan ihtiyaçlarının azaldığını ifade ederek şunları söyledi:
“Bu teknoloji sayesinde markalar dilerse AVM’lerde ya da mağazalarında ulaşmak istedikleri hedef kitleye canlı yayın dahi yapabiliyor. İçerik yönetimi ve cihaz yönetimi noktasında kullanıcı dostu olan bu altyapı birkaç günde kurulup yayın hale gelebiliyor. Ekranlar aynı zamanda kontrol amaçlı olarak 7/24 iDisplay tarafından izleniyor, offline-online durumları takip ediliyor. O nedenle digital signage teknolojilerinin markalar tarafında kullanımı ve uygulaması oldukça kolay.”
Ekranların web tabanlı yayını desteklediğinin de altını çizen Şahin, CRM gibi çeşitli şirket verilerinin de full hd görseller desteğiyle ve üstün görüntü kalitesiyle izleyici kitlesine ulaşabildiğini sözlerine ekledi.
Kaynak:
http://www.milliyet.com.tr/digital-signage-teknolojilerini/ekonomi/detay/2140928/default.htm
http://www.aksam.com.tr/teknoloji/digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-yayinci-oldu/haber-455847
http://haber.star.com.tr/ekonomi/digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-yayinci-oldu/haber-1065902
http://www.gunes.com/Ekonomi/digital-signage-kullanan-markalar-yayinci-oldu-637345
http://www.haberler.com/digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-7815035-haberi/
http://www.haber3.com/digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-yayinci-oldu-3645815h.htm
http://www.sondakika.com/haber/haber-digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-7815035/
http://www.f5haber.com/aksam/digital-signage-kullanan-markalar-yayinci-oldu-haberi-5549972/
http://medya.haber3.com/digital-signage-teknolojilerini-kullanan-markalar-yayinci-oldu-89270h.htm
http://www.palo.com.tr/a/digital-signage-kullanan-markalar-yay%C4%B1nc%C4%B1-oldu-750899