Digital Signage İçeriğiniz Okunabilirlik Testini Geçebiliyor mu?

Self servis restoranları bilirsiniz, kitapçık formatındaki menülerden ziyade duvara asılı menüler vardır. Fakat, menüdeki yazı tipi okunabilirlikten çok uzaktadır ve menüde ne olduğunu görebilmek için çoğu zaman gözlerinizi kısarak bakarsınız, öyle değil mi?

Bir işletme sahibi olduğunuzu varsayarsak eğer müşterilerinizi gözlemlemenizi öneririz. Müşterileriniz, menünüzü ya da mesajlarınızı okurken gözlerini kısıyorlar mı? Eğer cevabınız evet ise ekranınız okunabilirlik testini geçememiş demektir.

Hedef kitleniz, ekranınızı okurken gözlerini kısmamalıdır. Aksi takdirde hedef kitleniz, mesajınızı okumak için çaba göstermek yerine kafasını çevirip yoluna devam edecektir. Bu durum, tüm emeklerinizin boşa gitmesine neden olur.

Digital signage içeriklerinizin, hedef kitlenizin kolayca okuyabilecekleri minimal ve okunaklı bir tasarıma sahip olması gereklidir. Gereksiz metin ve resimlerle içeriğinizin okunabilirliğini bozmayın.

Lokasyona Önem Verin

Her şeyi dört dörtlük yapsanız bile içeriğinizin okunabilirliğini ortadan kaldırabilecek bazı faktörler vardır. Örneğin, ortam ışığı bunlardan biri ve en etkilisidir. Ne kastettiğimizi daha iyi anlamak için güneş ışığına maruz kalan ATM ekranlarını düşünün. Hiçbir şey göremeden, tahminlerinize dayanarak işlem yapma anınız gözünüzün önünde canlanmıştır 🙂

Mesajınızın içeriğini belirlemek kadar önemli bir şey varsa o da ekranların konumlandırılacağı lokasyonu belirlemektir. Hedef kitlenizin seçtiğiniz lokasyonla olan ilişkisini de göz ardı etmemek lazım. Hedef kitleniz, gün içerisinde nerelerden geçiyor? Ekranınızın önünden günün hangi saatlerinde geçecek? Bu soruların yanıtları, hem içerik tasarımınızı hem de donanım seçiminizi etkileyecektir.

Renk ve Algı

Renkler, okunabilirliği etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Arka plan ve ön plana çıkarmak istediğiniz elementlerin renklerini zıt renklerden seçmeye özen gösterin. Bu sayede dengeli ve uyumlu bir renk bütünlüğü yakalayabilirsiniz. Aksi takdirde mesajınızın okunabilmesi mümkün değildir.

Sizlere durumu daha iyi aktarabilmek için iki örnek hazırladık:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

İki görsel arasındaki okunabilirlik farkını tanımlamaya kelimeler yetmez. Hazırladığınız görseli yayına almadan önce birkaç farklı ekran ve farklı açılarla test edin. Küçük bir test işlemi emeklerinizin boşa gitmesini önleyecektir.

Önceki yazı
Küçük İşletmeler İçin Digital Signage Stratejileri
Sonraki yazı
Her Kobinin Bir Kurumsal Tv’si Olacak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN