Üst Yönetimi Digital Signage Değişimine Nasıl İkna Edebiliriz?

Üst yönetim, bazen yeni bir teknolojiye geçiş konusunda çekingen davranabilir. Doğruyu söylemek gerekirse, haksız sayılmazlar. Üst yönetimin ana sorumluluğu şirketin kaynaklarını doğru kullanmaktır. Sizin için basit gibi görünen bir yatırım için haftalarca düşünürler ve yatırımın getirisini hesaplamaya çalışırlar, riskli yatırımlardan uzak dururlar.

Üst yönetiminize digital signage talebiyle gitmeden önce onların itiraz edecekleri noktaları ve digital signage’ın şirketinizin hangi sorunlarına çözüm olacağını iyi belirlemeniz gerekir.

Bu zorlu ikna mücadelesinde işinize yarayacak birkaç tavsiye hazırladık:

Hedef Kitlenizden Bahsedin

Zorlu görevinizdeki ilk adım, az önce de belirttiğimiz gibi, yönetiminizin bu teknolojinin uygulanması konusundaki itirazlarını anlamaktır. Digital signage kullanımı için gerekli ekipmanlardan ya da oluşacak masraflardan bahsederek konuya girmeyin. Bunun yerine, hedef kitlenizden ve onların ilgi alanlarından bahsederek ilk adımı atın. Hedef kitlenizle şirketiniz arasındaki mevcut iletişim problemlerinden bahsedin, ve ardından digital signage’ın bu problemlere ne tarz çözümler sunabileceğini anlatın.

Detaylı Araştırma Yapın

Patronunuzun karşısına çıkmadan önce digital signage konusunda uzmanlığa ulaştığınızdan emin olun. Digital signage teknolojisi hakkında hiçbir şey bilmeyen kişi veya kişilere bu teknolojiyi anlatacaksınız. Sunumunuz sırasında birçok soru gelecektir, bu soruları gri nokta kalmayacak şekilde cevaplamalısınız.

Değişim Korkusunun Üzerinde Durun

İnsanlar genelde değişimden korkarlar. Ya eskisini ararsak? Oluşacak maliyete değecek mi? gibi onlarca soru işareti oluşur. Bu durum gayet doğaldır.

Gerçek şu ki, pazar ve iş dünyası her geçen gün değişiyor ve değişmeye devam edecektir. Dinamik bir dünyada statik kalamazsınız. Statik halde kalma konusunda ısrarcı olmak, sizi başarıdan uzaklaştıracaktır. Dijital devrime ayak uydurmamanın uzun vadede gerçekleşecek götürülerinden bahsedin.

Rakiplerinizden Bahsedin

Rakiplerinizden ve onların başarılarından bahsetmek çok uygun gibi algılanmayabilir, katılıyoruz. Fakat, bu gerçeği göz ardı etmek büyük hata olur. Digital signage teknolojisini başarılı şekilde uygulayan rakiplerinizden ve bu teknolojinin rakiplerinizin işlerine olan katkılarından bahsedin. Bu konu dikkatlerini çekecektir 🙂
Yukarıdaki adımları geçtikten sonra digital signage kurulumu için gerekli olan donanımlardan ve oluşacak maliyetlerden bahsedebilirsiniz. Digital signage teknolojisinin sağlayacağı faydayı anlayan üst yönetiminiz, projenizi dikkate alacak ve kısa sürede uygulamaya geçecektir.

Cem Ceyhun Süsal yaklaşık 12 yıldır internet sektöründe çalışan ve bir çok startup projesinde başlangıçtan bitimine kadar aktif şekilde rol almış bir girişimcidir. Sorulanızı ve yorumlarınızı iletmekten çekinmeyiniz. E-posta: cemsusal@gmail.com