Toplumun Digital Signage’dan Beklentileri Artıyor

Önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi digital signage teknolojisi son on yılda oldukça gelişti. Bu gelişmeye paralel olarak birçok büyük veya küçük çaplı işletme, kuruluş, organizasyon digital signage’ı pazarlama stratejisinde, içerik görüntülemede veya kullanıcı deneyimini ileri seviyeye taşımak için tercih ediyor. Çevrenize bakarak bu durumu daha iyi anlayabilirsiniz. Spor sahalarında, metro veya otobüs duraklarında, hastanelerde ve daha birçok yerde digital signage ekranları ile karşılaşmanız mümkün.

Video wall ekranlarını örnek olarak alalım. Video wall, isminden de anlaşılacağı gibi, birden fazla ekranın simetrik veya asimetrik olarak dizilmesinden meydana gelen, adeta duvar görünümünü andıran bir görüntüleme teknolojisidir. Her ekranda farklı içerik gösterilebileceği gibi tüm ekranlarda aynı anda aynı içeriği görüntülemek için de programlanabilir. Tamamen kullanıcının tercihine bağlıdır.

Video wall ekranları kontrol odalarında, stadyumlarda, havaalanlarında yaygın olarak kullanılır. Bununla birlikte, hareket halindeki yolcular veya acelesi olan kullanıcıların içeriği net bir şekilde görebilmesi için görüntüyü kalite kaybı yaşanmaksızın büyük boyutlarda göstermek için de kullanılır. Böylesine etkili ve göz alıcı şekilde bilgilendirilen kullanıcılar, billboard veya el ilanlarını görmezden geliyorlar. Video wall ekranları reklam veya bilgilendirme mesajları için bir standart haline gelmek üzere. Peki, kullanıcılar için bu teknoloji sıradanlaşmaya başladığında bir sonraki adım ne olacak?

Toplum “akıllı” teknolojiye son derece alışmış durumda. Telefonlar ve tabletler neredeyse hayatımızın her alanında yer almaktadır. Akıllı telefonlarla birlikte hayatımıza giren dokunmatik ekranlar, teknolojiye bakış açımızı değiştirmekle kalmadı aynı zamanda yeni bir kullanıcı deneyimi oluşturdu. Dokunmatik ekranlar, her kullanımda kişiye özel ve etkileşimli bir deneyim sunuyor. Birçok işletme, özellikle lokantalar, müşterilerin yiyeceklerini sipariş etmeleri için dokunmatik ekranlı menüler ve diğer ekranları kullanmaya başladı. Sadece lokantalarla kısıtlı kalmayan interaktif digital signage teknolojisi, mağazalardaki ödeme adımlarında, kampüslerdeki yol gösterme kiosklarında, neredeyse her havaalanında bulunan bilet kiosklarında kullanıcıların karşısına çıkıyor. Diledikleri işlemi kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan kendi başına gerçekleştiren kullanıcılar, bu teknolojiye her geçen gün alışmaktadır.

Hep daha fazlasını isteyen kullanıcıları tatmin edebilecek kapasiteye sahip digital signage teknolojisi, her ölçekten işletme için kârlı bir yatırım aracı olacaktır.