Talep Yaratmak: Digital Signage Sistemi ile İçerik Stratejisi Oluşturmak

iDisplay, Vodafone Arena Digital Signage Projesi

Digital Signage sistemlerinin erişim ağı genişledikçe ve sunduğu çözümler maliyet açısından kabul edilebilir seviyelerde kaldıkça farklı büyüklükteki işletmeler potansiyellerini maksimum noktaya ulaştırabilmek adına digital signage çözümleri arıyor.

Doğru digital signage çözümünü bulduktan sonra firmaların bir kısmının yaptığı büyük hatalardan biri ise yeni dijital ekranlar aracılığıyla ilettikleri mesajlar için yanlış içerik stratejisini seçmek oluyor. Firmaların bu yeni dijital pencerelerini kullanarak talep yaratmak adına digital signage alanında yapmış oldukları yatırımın büyük oranda karşılığını alabilmeleri için etkili bir içerik yönetim sistemi stratejisi ile ilerlemeleri çok önemlidir. Güçlü bir söylem ile ilerlemek çoğu zaman yeterli olmayabilir.

İyi bir içerik yönetim sistemi stratejisi olmayan dijital ekranın boş bir ekrandan pek farkı yoktur. Peki, içerik yönetim sistemi stratejimizin nasıl olması gerekir ki mesajlarımız beklediğimiz talebi yaratabilsin? İşte bu noktada digital signage içerik yönetim sistemi stratejilerinin temel noktalarına değinmemizde yarar var.

İçerikler Sandığınızdan Çok Daha Önemlidir!

Söz konusu digital signage olduğunda içerikler sandığınızdan çok daha önemlidir. Kısa bir açıklama ile içerik dijital ekranlar aracılığıyla markanızın, müşterileriniz üzerindeki algısını oluşturur. Hangi strateji ile ilerleyeceğinizi bilmiyorsanız veya mesajlarınızın müşterileriniz için hangi değerleri yaratacağını bilmiyorsanız digital signage’a başlamadan önce bir kere daha düşünmeniz gerekir.

Bu stratejiyi oluşturmanıza yardımcı olabileceğini düşündüğümüz bir kaç ana noktaya değinelim:

Hedef Kitle: Digital signage sistemine geçmeden önce hangi hedef kitleye hitap ettiğinizi bilmeniz gerekir, bu sizin mesajınızı kitlenize göre düzenlemenize ve daha etkin hale getirmenize yardımcı olur. Burada sorulması gereken soru şudur:

Kime ulaşmaya çalışıyoruz? Bu kitle hakkında ne biliyoruz?

Bu soruların cevabı hedef kitlenizin bir profilini oluşturmanızı ve gelirlerinizi maksimum seviyeye taşımanızı sağlar.

Yerleşim: Mesajınızın istediğiniz etkiyi uyandırabilmesi için dijital ekranlarınızın yerleşimi ve kullandığınız digital signage çözümü ile uyumu son derece önemlidir.

Örnek vermek gerekirse: Hedef kitlenizin ortalama 2 dakika beklediği bir alanda 10 dakikalık mesajlar vermek etkili olmayabilir.

Bunun yanında uzun bekleme sürelerinin olduğu alanlarda ise uzun bir mesaj görmek onları sıkabilir. Digital signage çözümleri bulunduğunuz ortama adapte edildiğinde çok daha etkin sonuçlar doğurur.

Denge: Gün boyunca birçok yerde çok fazla dijital içerik görüyoruz ve bunların büyük çoğunluğu müşterilerimize satın al, satın al, satın al diyor. Promosyon vurgusunu çok fazla yapan içerikler müşterinizin ekranlarınız ile kuracağı bağı azaltabilir.

Bunu şöyle düşünebilirsiniz, televizyonda sürekli ticari reklamlar gösterilseydi ne kadar seyrederdiniz?

Bazen hava durumu gibi lokasyon bazlı yerel bilgilere ekranımızda yer vermek son derece ilgi çekici olabilir. Buna ek olarak hedef kitleniz ile markanız arasında bağ kuracak ve müşteri bağlılığı oluşturacak içerikler de sizin için son derece faydalı olacaktır. Burada söylemeye çalıştığımız satış odaklı içeriğin hiç gösterilmemesi değil. Satışı tabiki hedeflemeliyiz fakat bunu yaparken bahsettiğimiz içerik tipleri ile güzel bir harman yapmanın daha etkili olabileceğini düşünüyoruz.

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Lisans, Ürün Yönetimi ve Pazarlama Bölümü’nde Yüksek Lisans eğitimlerini tamamladı. İngilizce biliyor. Destek A.Ş.’de Hizmet Pazarlama Müdürü, Oki Printing Solutions Turkey’de Kurumsal Satış Yöneticisi, Samsung Electronics Turkey’de Kurumsal Satış Müdürü olarak çalıştı. Aralık 2014’ten bu yana ise iDisplay’de Genel Müdür Yardımcısı olarak iş hayatına devam etmektedir.

Email: serap.sahin@idisplay.com.tr