Şirketinizin Digital Signage Lideri Kim

Bir digital signage sisteminiz varsa, içeriğinizin güncel ve ilgi çekici olmasının birincil hedef olduğunu biliyorsunuzdur. Ancak bu içeriğin sahibi kimdir? Stratejiye kim karar verir? Her organizasyonun bir digital signage liderine ihtiyacı vardır.

Genellikle digital signage sistemi IT yöneticisi tarafından araştırılıp satın alınmaktadır. İşin içinde bir altyapı ve ağ konusu olduğundan bu mantıklıdır. Bununla birlikte, kurulduktan sonra durum teknik boyuttan çıkıp, iletişim boyutuna geçmektedir.

Çoğu kuruluş, pazarlama, iletişim veya insan kaynakları departmanlarına içerik görevleri verir. Bazı okullar ise bu görevi öğrenci gruplarından veya bölüm başkanlarından beklerler.

Digital signage lideri, stratejik düşünen biri olmalı. Digital signage sistemine bir zorluk olarak değil, bir fırsat olarak bakmalı. Farklı ekiplerden kişileri bir araya getirip, hedef kitlenizin gözünden bakmalarını ve görüş bildirmelerini sağlamalı. Bu sayede doğru zamanda, doğru içeriğin gösterileceği bir digital signage kampanyası oluştururlar.

Bir digital signage lideri, aşağıdaki maddeleri de yapabilmeli,

  • Kurum içerisinde digital signage sistemini tanıtma, böylece daha fazla çalışanın içerik oluşturma sürecine dahil olmasını sağlama.
  • Personeli, digital signage’a özgü içerik üretme konusunda eğitme.
  • Kullanıcı rollerini ve sorumluluklarını açıklama, böylece sorumlular, kendilerinden nelerin beklendiğini bilirler.
  • Marka ve içerik standartlarını ana hatlarıyla çizme, böylece ekranlarınız her zaman en iyi şekilde görünür;
  • Yatırımın geri dönüşlerini izleme, iş akışlarını ve içerik stratejilerini sürekli geliştirme.
  • Digital signage sektöründeki trendleri, yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip etme.

Detaylı şekilde planlanmış bir strateji ve özenle hazırlanmış içerikler sayesinde işinizi şansa bırakmamış olursunuz. Başarılı olma ihtimaliniz her zamankinden daha yüksek olur.