Perakende Sektöründe Daha İyi Bir Digital Signage Tecrübesi

Perakende Sektöründe Daha İyi Bir Digital Signage Tecrübesi

Digital signage müşterilerinizin mağazalarınızda kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşayabilmeleri için reddedilemeyecek kadar etkili çözümler sunuyor. Perakende sektöründe digital signage kullanımı güçlü bir teknolojik çözüm olmasına rağmen acele ile yapıldığında kötü sonuçlar alınmasına ve yüksek maliyetlere yol açabiliyor.

Burada yaşanması muhtemel en temel sorunları ve önerilerimizi bulabilirsiniz.

Planlama

Mağazacılık sektöründe yapılan en temel hatalardan birisi acele ile hareket etmenin yol açtığı planlama eksikliğidir.

Mağazacılık sektöründe digital signage’ın payı ve önemi giderek büyümektedir.

Evet acele etmeyebilirsiniz fakat en yakın rakibiniz digital signage yatırımı yaptığında rekabet avantajı elde edecek mi diye tedirgin olmaya başlayacaksınız. Evet geç kalırsanız şu tarz istatistikler görmeniz mümkün, onların mağazası sizinkine kıyasla %40 oranında daha fazla ziyaret alıyor ve buna paralel ciroları da video wall’lar aracılığıyla verilen mesajlar sayesinde yükseliyor.

Bu nedene bir an önce digital signage kurulumunu gerçekleştirmek istiyorsunuz. Bütün iş stratejilerinde olduğu gibi yapmanız gereken zaman ve iş planı çıkarmak olacaktır. Aksi takdirde rakibinizle aranızdaki fark daha büyük bir hal alabilir. Hızlı yürütülen entegrasyon süreçleri görüntü kaybı ve yazılım hataları gibi ciddi problemlere yol açabilir.

Kötü entegrasyon

Doğal olarak size sunulan digital signage çözümünün basit bir Power Point sunumundan çok daha öteye gitmesini istiyorsunuz. İşte tamda bu noktada komplikasyon kendini gösteriyor çünkü birden fazla sisteme entegre olmanız gerekiyor. Ürünlerinizin fiyat ve stok gibi önemli bilgileri bu entegrasyonlar sayesinde interaktif ekranlarda yerini bulabiliyor.

Omnichannel bir tecrübe sunmak istiyorsanız bu durumda bütün mobil cihazlar ile entegre çalışmanız gerekiyor. İşte bu sistemin size ve markanıza sağlayacağı faydalar sonsuz fakat yanlış entegrasyon bu faydayı bir anda tersine çevirebilir.

Yeterince içerik üretememek

Digital signage’ın diğer çözümlere karşı en büyük avantajlarından birisi dinamik bir yapıya sahip olmasıdır. Dönemsel olarak oynatılan bir görselde farklı gösterimlerde kolaylıkla görsel içi farklılaştırma yapılabilmektedir. Bu da dejavu etkisini ortadan kaldırır ve müşterilerinizin mesajınıza daha uzun süre odaklanmasını sağlar.

İşte tam da bu sebepten digital signage’ın bize sağladığı bu güzel imkanlardan tam anlamıyla yararlanabilmemiz için etkili ve sürekli bir biçimde içerik üretmeliyiz. Unutmayın ki sürekli aynı içeriği göstermek müşterilerimizin verdiğimiz mesaja karşı duyarsızlaşmasına sebep olacaktır.

Hedefli mesaj verebilmek

İçeriğinizin mağaza bazında hatta mağaza içerisinde farklı reyonlarda farklı hedef kitlelere özel mesajlar içermesi çok daha etkili sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

Bunu başarmak kolay gibi gözükmese de zaman içerisinde mağazalarınızdan digital signage sistemi aracılığıyla toplayacağınız verileri analiz ederek sonuca kolayca ulaşabilirsiniz.

Hedefli mesaj vermeyi bir örnekle açıklamaya çalışalım. İstinye’de ki mağazanızın içerisinde sadece bu bölgeden gönderilen twitter mesajlarının gösterilmesi mağazanızdaki kitle tarafından daha anlamlı olacaktır.

Sonuç

Mağazacılıkta ve perakende sektöründe digital signage uygulamaları gün geçtikçe belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu uygulamalarda verimli bir sonuç alabilmeniz için bütün detayları düşünerek planlama yapmak anahtar görevi görmektedir.

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Lisans, Ürün Yönetimi ve Pazarlama Bölümü’nde Yüksek Lisans eğitimlerini tamamladı. İngilizce biliyor. Destek A.Ş.’de Hizmet Pazarlama Müdürü, Oki Printing Solutions Turkey’de Kurumsal Satış Yöneticisi, Samsung Electronics Turkey’de Kurumsal Satış Müdürü olarak çalıştı. Aralık 2014’ten bu yana ise iDisplay’de Genel Müdür Yardımcısı olarak iş hayatına devam etmektedir.

Email: serap.sahin@idisplay.com.tr