Küçük İşletmeler İçin Digital Signage Stratejileri

Donanım teknolojisi son yıllarda oldukça gelişti. Bu gelişme, yüksek çözünürlüğe sahip, göz alıcı ve geniş ekranları ulaşılabilir hale getirdi. Eskiden sadece büyük şirketlerin rahatlıkla kullandığı digital signage teknolojisi, günümüzde küçük ve orta çaplı işletmeler tarafından da kullanılıyor.

Digital signage için donanım seçmeden önce göz önünde bulundurulması gereken çok önemli bir husus var, o da amaç ve stratejinin belirlenmesidir. Digital signage teknolojisini hedef kitlenizi etkilemek ve akılda kalıcı mesaj vermek için kullanmak istiyorsanız sizin için hazırladığımız tavsiyeleri dikkate almalısınız:

Hedef Kitlenizin Nerede Olduğunu Bilin

Pazarlama prensiplerinin en önemlilerinden biri hiç şüphesiz ki müşterilere veya hedef kitleye nereden ulaşılacağını bilmektir.

Hedef kitleniz (müşteriler, çalışanlar, ziyaretçiler) ne zaman ve nerede bulunurlar? Bu sorunun yanıtı tüm pazarlama stratejinizi derinden etkileyecektir. En etkin noktaları belirleyin ve bu noktalara iletişim üssünüzü konuşlandırın. Digital signage ekranlarınızda lokasyon ve o lokasyonda bulunan hedef kitlenizle alakalı içerikler gösterin.

Tek Bir Platformla Yetinmeyin

Hedef kitlenize ulaşmak için en uygun noktayı belirlediniz ve ekranlarınızı o noktada kullanmaya başladığınızı varsayalım. Digital signage dünyasına güzel bir adım atmış oldunuz. Ekranlarınızın, hareket halindeki hedef kitlenizin dikkatini çekebilmesi için farklı kanallara da başvurun. Bu kanallardan en popüleri ise mobil kanallardır.

Digital signage ekranlarında gösterilen içeriğe bir QR kod eklemeyi deneyin. Eklediğiniz QR kodu web sitenize yönlendirmeyi unutmayın. Bu sayede dilediğiniz mesajı kullanıcınıza hem digital signage ekranları, hem de web siteniz üzerinden iki kez vermiş olacaksınız.

Dikkat Çekmek İçin Çabalayın

Belirli bir lokasyonda digital signage ekranlarınızın olması, dikkatleri kesin olarak üstünüze çekeceğiniz anlamına gelmez, ve yalnızca görsellerin güzelliğine de güvenmeyin. Mesajınız, hedef kitlenizin ilgi alanlarıyla alakalı olmalıdır. Örneğin, bebek bakım ürünleri alan bir anne, indirimler ve bu alanda faaliyet gösteren çeşitli hizmetlerden haberdar olmayı isteyecektir. İnsanlara dikkat etmeleri için bir neden verin ve eğlenceli, bilgilendirici içerikleri kullanarak dikkatlerini çekmekten kaçınmayın.