İçeriğiniz Ne Kadar Güncel?

İlk günlerinde harika işler çıkaran mesajınız ve temanız zamanla etkisini yitirmeye başlayacaktır. Yeni bir tema ve mesaj tasarımı yapmak çoğu zaman zahmetli olacağından ötürü bu gerçeği belki de kabul etmek istemeyeceksiniz. Ekranlarınızda sürekli olarak aynı mesajı gören hedef kitleniz bir süreden sonra ekranlarınızın varlığının farkına varmamaya başlayacaktır. Peki içeriğimin eski olup olmadığını nasıl anlarım? diye merak ediyorsanız, işinize yarayacak birkaç yöntemi sizinle paylaşıyoruz:

İlk günlerinde harika işler çıkaran mesajınız ve temanız zamanla etkisini yitirmeye başlayacaktır. Yeni bir tema ve mesaj tasarımı yapmak çoğu zaman zahmetli olacağından ötürü bu gerçeği belki de kabul etmek istemeyeceksiniz. Ekranlarınızda sürekli olarak aynı mesajı gören hedef kitleniz bir süreden sonra ekranlarınızın varlığının farkına varmamaya başlayacaktır. Peki içeriğimin eski olup olmadığını nasıl anlarım? diye merak ediyorsanız, işinize yarayacak birkaç yöntemi sizinle paylaşıyoruz:

İlk adım iletişim hedeflerinizi gözden geçirmek olmalıdır. Bir plana sahip değilseniz aşağıdaki temel hedeflere göre düşünün:

  • Hedef kitlenizin dikkatini çekin;
  • Hedef kitlenize bilgi aktarmak;
  • Satışları arttırmak;
  • Marka bilinirliği yaratmak;

İçeriklerinizi incelemek için bir zaman aralığı belirleyin.(Son 90 günü kapsadığından emin olun) Gün boyunca, paylaşmış olduğunuz içerikleri inceleyin.

Ve kendinize bu soruları sorun.

Mesaj Tasarımı:

  • Mesajlarımız bilgileri kısa ve şık bir şekilde iletiyor mu?
  • Mesajlarımızı tasarlarken görsel kurallar uyguluyor muyuz?
  • Mesaj renkleri, yazı tipleri ve grafikler birlikte iyi görünüyor mu?

Genel Sunum:

  • İletişimlerimizde görsel bir süreklilik var mı? Belirgin, fark edilebilir temalar veya kimlik kullanıyor muyuz?
  • Birden çok pencere düzeninde gruplandıklarında mesajlarımız birlikte iyi görünüyor mu?
  • Kitlemizin dikkatini çekecek mesajlarımızda çeşitlilik var mı?

Etkililik:

  • İzleyiciler görsel iletişimlerimize düzenli olarak dikkat ediyor mu?
  • İletilerde belirtilen, istenen hareketi alarak yanıt veriyorlar mı?
  • Mesajlarımızın başarısını ölçüyor muyuz?

Bu sorulara “hayır” cevabını veriyorsanız eğer içeriğinizin değişim zamanı gelmiş demektir.

İçeriğinizi taze tutmaya çalışırken süreklilik sorunu ile karşılaşacaksınızdır; bu sorunu çözmenin kolay bir yolu var. Aylık olarak döndürebileceğiniz temel temalar oluşturun. Çeşitli temaları hızlıca yaratmak için birlikte uyumlu gözüken görsel öğelerin gruplarını tanımlayın. En az 4 tema öneriyoruz, bu sayede birkaç ayda bir genel görüntünüzü değiştirebilirsiniz.

  • Ortak bir renk düzenini kullanan 10 ila 12 arka plan grubu seçin.
  • Arka planlarınızı tamamlayan iki renkte (başlık ve gövde metni için) iki yazı tipi seçin.
  • Tema içinde kullanabileceğiniz uygun grafikleri (fotoğraflar, küçük resim, vb.) erkenden belirleyin.

İletişim veya kurumsal kimliğinizin sürekliliği için eski mesajlardan kurtulmalısınız. Standartlaştırılmış temalarınız bile periyodik olarak incelenmeli ve yenilenmelidir.

Unutmayın!  Kitlenizin dikkatini çekmek yalnızca ilk adımdır. Onların dikkatini sürekli kılmak ise çok çalışmanızı gerektiren önemli bir zorluktur.

Önceki yazı
5 Adımda Digital Signage Kurulumu
Sonraki yazı
Digital Signage’ın Pazarlama Yöntemlerine Faydası

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN