Kablosuz Bağlantı Özellikleri Ses ve Görüntü Sistemlerini Dönüştürüyor

Yayınlanma Tarihi: 01.08.2016 12:39

“Yatırım yapan şirketler bu sistemlerin verimli kullanıldığından emin olmak istiyorlar”

Ağ teknolojileri ve Nesnelerin İnterneti (IoT) gibi kavramlarla şekillenen akıllı cihazlarla birlikte tüm sektörler dönüşmeye devam ediyor. Özellikle Nesnelerin İnternet kapsamında birbiriyle iletişim kurabilen cihazların ortaya çıkması, makinler arası (M2M) iletişimin nimetlerinin her alanda en üst seviyede uygulanmasını mümkün kılıyor. Ses ve görüntü sistemlerinin de bu alandaki gelişmelerden en üst düzeyde faydalandığını belirten iDisplay Genel Müdür Yardımcısı Serap Şahin Tunç, son dönemde ses ve görüntü alanında kablosuz medya aktarım sistemlerinin yaygınlaştığına vurgu yapıyor. Çalışanların aynı ya da farklı konumlarda ortak çalışmalar yapabilmesi için kullanılan cihazların arttığını söyleyen Serap Şahin Tunç, ağ bağlantısı teknolojileri ve akıllı bağlantı özellikli cihazlar sayesinde ortak çalışma alanlarında kişilerin birbirlerinin sunumlarına müdahale edebildiğini söyledi. Bu sayede çalışanlar kolektif bir çalışma yaparak hızlıca veri alışverişinde bulunabilmenin yanında iş süreçlerinde en yüksek seviyede uyum yakalayıp daha yüksek verim elde edebiliyorlar. Çalışma alanlarında kullanılan modern cihazlar sayesinde kablo kirliliği ortadan kaldırılarak düzenli ve teknolojik bir görünüme sahip olunabiliyor. Her iki medyanın da IP tabanlı olarak iletilebilmesi görüntü ve ses sistemlerindeki bir başka yenilik olarak öne çıkıyor. Bu kurumlara ses ve görüntü medyalarını istedikleri noktada yaygınlaşma imkânı sağlıyor.

Kurumlar, ses ve görüntü sistemlerine reklam ve bilgilendirme alanında ihtiyaç duyuyorlar

Kurumların ses ve görüntü sistemlerine yönelik kullanımlarının en temelinde reklam ve bilgilendirme ihtiyaçlarının olduğunu belirten Tunç şunları söyledi: “ Sektör bağımsız olarak kurumların ihtiyaçları temelde aynı. Reklam ve Bilgilendirme. Reklam yaparken çağın vazgeçilmez şartı olan bilgiye erişim ve son kullanıcıların bu bilgiye eriştirilmesi için yayınlarının içine faydalı bilgileri de ekleyen kurumlar kendilerini farklılaştırarak son kullanıcının dikkatini yakalamak için bu sisteme yatırım yapıyor. Bankalar ve finans kuruluşları güncel döviz kuru verileri, anlık kampanya ve duyurular, sıramatik bilgileri gibi verileri yayınlarken hızlı tüketim grubundaki firmalar satış, stok, dağıtım bilgileri ve bir takım performans verilerini yayınlayabiliyor. Kamu kurumları ise genel olarak kamusal alan kullanımlarının dijitalleştirilmesi (e-randevu, e-devlet) ve bilgilendirme amaçlı bu sistemleri kullanıyor”.

Ses görüntü sistemlerine yönelik yatırım yapma kararı alan işletmelerin ise en fazla önem vermeleri konuların başında teknik altyapı yatırımı geliyor. Sistemleri kullanabilmek için elektrik ve veri alt yapısının iyi bir mimariye sahip olması gerekiyor. Tüm sistemlere aktif bir internet eriştirmek sistemlerin merkezi yönetilmesi ve aktif kullanılmasını kolaylaştırıyor. Bu da kurumlara profesyonel yönetim ve operasyonel kolaylık sağlıyor. Bunun yanında IoT, M2M ve 4.5G gibi teknolojiler ve eğilimler başta olmak üzere teknoloji ve iletişim sektöründeki gelişimler, ses ve görüntü sistemlerinde ürün, hizmet, uygulama gibi alanlarda birçok yeniliği beraberinde getiriyor. Kişisel hayatlarımızdaki yüksek teknoloji kullanımı kişileri artık kurumlarında da bu tarz yenilikleri görmeye itiyor. Çalışanlar artık daha modern, daha teknolojik çalışma ortamları istiyor ve bilgiye son derece hızlı erişmek istiyorlar. Yeni projelerde ve yatırımlarda kullandığımız neredeyse tüm cihazlar birbirleriyle konuşabilen akıllı cihazlar oluyor. Bu modern cihazlar bize sürekli online ve anlık haberleşme yapabilen sistemleri sunmuş oluyor.

iDisplay Genel Müdür Yardımcısı Serap Şahin Tunç, ses ve görüntü sistemleri alanında Türkiye pazarını ve pazarın potansiyeline yönelik değerlendirmelerde de bulundu. “Türkiye’deki firmaların büyük bir kısmı küresel eğilimleri takip ettiği için bu yatırımlara çoktan başladılar. Küresel müşterilerimizin Türkiye ofisleri, yurtdışı ofisleri ile eş zamanlı olarak bu yatırımları hızlıca tamamlıyorlar. Diğer firmalar ise rakiplerini ve sektördeki diğer öncü firmaları izleyerek bu konuda yatırım kararı alıyorlar. Kurumlar kendi reklam çalışmalarını yaparken, müşterilerini bilgilendirmek ve dijitalleşen dünyada modern ve dinamik bir marka algısı yaratmak için yine bu yatırımları gerçekleştiriyor.