Digital Signage’ın Pazarlama Yöntemlerine Faydası

1- Müşteri Deneyimi Modelini Kucaklamak

Klasik reklam formundan uzaklaştığımız sır değil. Müşterilerin dikkatini çekmek için kullanılan statik reklam stratejileri geçmişte kaldı. Bir billboard ya da bir poster ile müşterinin ilgisini çeken bir deneyim yaratmak günümüzde minimum önlemidir. Günümüzün gelişmiş araçları, işletmelerin müşterileri hakkında bilgi sahibi olmalarını, davranışlarını öngörmelerini ve geliri en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış özel deneyimler oluşturmalarını sağlar.

İnteraktif Digital Signage teknolojisi, sadece inanılmaz bir müşteri deneyimi sunmanın yanı sıra bu deneyimleri izler ve raporlar. Bu sayede müşterilerinizin ilgi alanlarını ve davranışlarını öğrenebilir, markanıza olan bağlılıklarını ölçebilirsiniz. Bu verilere dayanarak müşteri stratejinizi geliştirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

2- 3D Pazarlama

Gelecekte, 3D teknolojisinin giderek daha fazla popüler hale geldiğini göreceksiniz. Bu teknoloji geliştikçe sanal turlar ile ürün tanıtımı, 3 boyutlu sunumlar ile interaktif tecrübenize hayat katabilirsiniz.

3- Pazarlama Kanalı Olarak Sosyal Medya

Sosyal medya, geçmişten günümüze etkisi sürekli olarak artan, mesajınızın hızlı yayılmasını sağlayan bir kanaldır. Hedef kitleniz bile size bu kanaldan destek olabilir. Satın aldıkları ürünleri, görüşlerini sosyal medya hesaplarında paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Paylaşımlarınıza katılmalarını sağlayarak daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

Örneğin, tekstil ürünleri satan bir perakende mağazanız var diyelim. İnteraktif digital kiosklar üzerinden bir kombin yapıp bu kombini sosyal medya hesaplarında paylaşmaları için müşterilerinizi motive edebilirsiniz. Bu yöntem ile markanız ve kampanyanız tahmin ettiğinizden daha fazla kişiye ulaşacaktır.

4- Omnichannel

Zengin bir Omnichannel kanalı daha çok satış yapmanıza yardımcı olacaktır, çünkü bu yolla tüketiciler çok daha kolay bir şekilde alışveriş yapabilmekteler. Tüketiciler istedikleri ürünleri, istedikleri şekilde alabiliyorlar.

İnteraktif ekranlar, müşterilerin bir ürün hakkında daha fazla bilgi bulmalarına, yorumları okumalarına, videoları izlemesine, ilgili ürünleri bulmalarına ve kullanılabilirliği kontrol etmelerinde büyük oranda yardımcı olabilir.

Satın almak istediğiniz bluzun size uygun renginin ve bedeninin mağazada mevcut olmadığını düşünün. Aradığınız ürün hakkında tüm bilgileri ve seçenekleri gösteren bir interaktif ekran kullanmak istemez miydiniz? Bu ekranlar aracılığıyla size uygun olan ürünün mağaza stoklarındaki mevcutluk durumunu hızlıca öğrenebilir, ve eğer başka bir şubede mevcutsa size gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

5- Veri Toplamak

İş kararlarını, pazarlama stratejilerini oluşturmak için her zaman verilere başvurulmuştur; ve günümüzün digital signage teknolojisiyle bu verileri toplamak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Veri madenciliği olarak da adlandırılan “ham veriden anlamlı bir sonuç çıkarma” yöntemini uygulamanıza yardımcı olacak interaktif ekranların sayısı her geçen gün artıyor. Bu sayede stratejilerinizdeki değişiklik kararlarını tahmine dayalı değil, müşterinizin kararlarına dayalı olarak verirsiniz.

Digital signage’ın sayısız faydalarını pazarlama yöntemlerinize dahil etmelisiniz. Doğru strateji ve doğru ekipman ile başarılı olma ihtimaliniz her zamankinden daha fazla olacaktır.