Digital Signage Teknolojisi Sosyal Medya İle Hayat Buluyor

Digital Signage Teknolojisi Sosyal Medya İle Hayat Buluyor

Günümüzde, dijital ekran görmeden bir gün geçirebilmeniz pek olası değil. Digital Signage teknolojisi günlük hayatımızda giderek yaygınlaşıyor.

İşe giderken, metroda, alışverişte ve hatta doktorunuzun ofisinde, dijital ekranlar her yerde…

Sosyal medya konusuna değinmeden önce digital signage teknolojisinin, statik işaret yöntemine kıyasla üstün olan yönlerinden bahsedeceğim

Toplumun %63’ü dijital işaretleri her gün görüyor, ve dijital işretler statik işaretlere kıyasla %400 daha fazla görüntüleniyor.

 

Bu istatistiklerle birlikte, baskı reklamcığı hasılatında önümüzdeki 4 veya 5 yıl sonra %23,8’lik bir düşüş görünmesi şaşılacak bir olay değil. Dijital reklamcılığın hasılatı ise aynı zaman dilimi içerisinde %11 oranında artması bekleniyor.

Müşteriler, göz alıcı, dikkat çekici dijital işaretleri tercih ediyor.Bu durum digital sigange’ın hem marka bilinirliğine hem de satışlara büyük katkı sağladığını gösteriyor. Araştırmalar bu durumun gerçek olduğunun kanıtlarını sunuyor:

Müşteriler arasında marka bilinirliği oranında %48’lik, satışlarda ise %33’lük bir artış olduğu görülmüş.

Faydalar bu kadarla sınırlı değil:

Tüketicilerin ortalama harcama miktarında %29.5’lik, ve devamlı müşterilerin oranında ise %32.8’lik bir artış gözlenmektedir.

Müşteriyi elde tutma oranını üçte bir oranında arttırmak, marka bağımlılığını sağlamak için oldukça önemli bir adım. Dahası da var: tüketicilerin %29’u, mağaza içerisinde ürünle ilgili video gördüklerinde satın alma dürtüsünün oluştuğunu söylüyor. Geleneksel içerikler bu ölçüde bir başarı elde ederken, tüketicilerin davranışlarını ve duygularını etkileyen bir başka araç daha var…Sosyal Medya

Sosyal medya, modern yaşamın birçok yönünü domine ediyor, ve iş dünyasının da bu etkiden nasibini aldığını unutmamak lazım. B2B pazarlamacılarının %88’i ve B2C pazarlamacılarının %76’sı markalarını online platformlarda daha güçlü ve etkili göstermek için aktif bir şekilde içerik kullanıyorlar. Ancak buna rağmen alışverişlerin büyük kısmı offline olarak, yüz yüze gerçekleşiyor. Perakende satıştan örnek verecek olursak,  Amerika’da satışların %92’si fiziksel ortamda gerçekleşti. Bu durum bize, sosyal medya ve içerik kullanımının hem fiziksel hem de online satışlar için ne kadar önemli olduğunu ve ayrıca sosyal medya ve fiziksel satışın birleşiminin ne kadar güçlü bir potansiyel yaratacağını gösteriyor.