Digital Signage Sistemleri Rio Olimpiyatlarında Altın Madalya İçin Yarışıyor

Digital Signage Rio Olimpiyatlarında Altın Madalya İçin Yarışıyor

42 spor dalında 306 etkinlik içeren, birçok ülkeye ev sahipliği yapan 2016 Rio Olimpiyatları, açık alanda digital signage sistemi kullanımını göstermek için büyük bir fırsat oldu. İşte nedeni…

Digital signage sistemi satışı yapan yüzlerce firma, Rio Olimpiyatlarına ve Engelli Oyunlarına farklı boyutlarda birçok dijital ekran gönderdi. Gönderilen bu ekranlar, stadyumun her bir köşesine, marka tanıtımı ve olimpik oyunların gösterimi yapılması amacıyla kullanıldı.

Rio’daki digital signage sistemi kullanımı, Londra 2012 Olimpiyatlarında kullanılan görüntülenme oranının üzerine ulaştı. Görüldüğü üzere 4 yılda digital signage teknolojisi hızlı bir gelişme gösterdi. Bu zaman zarfında açık alanda digital signage sistemlerinin kullanımı giderek daha kolay ve ulaşılabilir bir hale gelmiştir.

Brezilya’da Açık Alan Digital Signage Kullanımı

2014 FIFA Dünya Kupası ve Samba Etkinlikleriyle birlikte özellikle son 2 yılda Brezilya’da açık alan digital signage sistemi kullanımı ciddi oranda arttı. Örneğin, Atlético Paranaense takımının evi olan the Arena da Baixada Stadyumunda 220 adet digital signage ekranı kullanılmaktadır.

Açık alanda digital signage sistemi kullanımı Brezilya ekonomisine katkı sağladığını bile söyleyebiliriz. Özellikle FIFA Dünya Kupası ve Rio Olimpiyatları süresince reklam gösterimi yapılan markalardan ciddi oranda gelir elde edildi.

Açık Alan Digital Signage Kullanımının Avantajları

Açık alanlarda digital signage teknolojileri birçok alanda çeşitli avantajlar sağladı. Bunların başında, mağazaların turistlere dijital ekranlar aracılığı ile rahatça ulaşıp, ürünlerini tanıtabilmeleri geliyor. Menu Boardlar, yön tarif eden ekranlar, bilgi alanları, self-servis kioskları gibi birçok digital signage sistemleri aktif olarak kullanıldı

Mağazalar arasında olimpiyat öncesinde çok büyük kitlelere reklam içeriği gösterebilmek için çok ciddi bir rekabet ortamı oluştu. Bu rekabet, digital signage kullanımın önemini bir kez daha vurguluyor. Aynı içeriğin birden çok dilde gösterilmesi digital signage teknolojisinin bir diğer güzelliğidir.

Digital signage, hem geniş kitleler ile reklam verenleri bir araya getirerek ticari anlamda, hem de stadyum ve oyun alanlarındaki müsabakaları izleyiciye birçok açıdan izleme imkanı sağlayarak işlevsel anlamda Rio Olimpiyatlarında çok önemli bir yer edindi.