Digital Signage Pazarlama Stratejilerinde Duyguların Önemi

Internet, tüketicilerin ürün araştırması, markalar ve diğer müşterilerle etkileşim kurma ve alışveriş yapma biçimlerini değiştirdi, bu bir sır değil. Yüksek tempolu bu dijital çağda, dijital pazarlama dünyası daha karmaşık ve pahalı hale geldi. Otomasyon araçları, analitik yazılımları, çetin rekabetler arasında pek çok pazarlamacı ve işletme, pazarlamanın temellerini unutmuş durumda: “duygular ve psikoloji”

Internet, tüketicilerin ürün araştırması, markalar ve diğer müşterilerle etkileşim kurma ve alışveriş yapma biçimlerini değiştirdi, bu bir sır değil. Yüksek tempolu bu dijital çağda, dijital pazarlama dünyası daha karmaşık ve pahalı hale geldi. Otomasyon araçları, analitik yazılımları, çetin rekabetler arasında pek çok pazarlamacı ve işletme, pazarlamanın temellerini unutmuş durumda: “duygular ve psikoloji”

Markalar, hedef kitlelerine veya müşterilerine sadece reklam göstermekle yetinmemeli, duygusal bir bağ kurmak için çabalamalıdır.

Duyguların Önemi

Pazarlamacılar, işletmeler ve müşteriler, karar verme aşamasında mantığın devreye girdiğini iddia ederler. Fakat, çalışmalar tam tersini gösteriyor. Güney Kaliforniya Üniversitesi’nin Nörolojik Bilimi bölümünden Profesör Antonio Damasio’nun ‘’Descartes’ın Yanılgısı: duygu, akıl ve insan beyni’’ kitabında, satın alma kararı esnasında duyguların ön planda olduğundan bahsediliyor.

Bu durum her ne kadar şaşırtıcı olsa da insanların doğası gereği duygusal olduğu açıktır. Ne yediğimizden, ne satın aldığımıza kadar daha birçok karar gün içerisindeki duygusal halimizle alakalıdır.

Peki, pazarlama kampanyalarınızda hangi duygulara ağırlık vermelisiniz? Glasgow Üniversitesi Sinir Bilimi ve Psikolojisi Enstitüsüne göre insanların satın alma kararları esnasında hissettikleri en yaygın duygular aşağıda yer almaktadır:

  • Mutluluk
  • Üzüntü
  • Şaşkınlık / Korku
  • Öfke / İğrenme

Müşterilerin sorunlarını çözen bir ürünü veya hizmeti pazarlamak kadar müşterilere bir şeyler hissettirmek de önemlidir.

Duygusal Tepkileri Açığa Çıkarmak İçin Digital Signage

Çalışmalar ayrıca, müşterilerin bir markayı değerlendirirken beyinlerinin duygusal kısmının mantıksal kısma göre daha fazla çalıştığını gösteriyor. Digital signage, müşterilerinizin deneyimini geliştirirken duygularına dokunmanın yenilikçi bir yoludur. Örneğin, şirketinizin gerçekleştirmiş olduğu yardım etkinliklerindeki görüntülerinden oluşan bir hikayeyi, video wall ekranları üzerinden paylaşabilirsiniz.

Sonuç olarak duygular kararları etkiler. Pazarlama kampanyalarınızda duygular, ürün veya hizmet hakkında sadece bilgi veren reklamlara kıyasla daha etkili olabilir.

Mevcut pazarlama stratejinize detaylı bir göz atmanın tam zamanı. Çalışmalarınız duygusal bir tepki uyandırıyor mu? Müşterinizin hangi duygulardan etkilendiğini öğrenmek için biraz zaman ayırın ve karar verme süreçlerini etkilemek için bu bilgileri kullanın.

Önceki yazı
Kozmetik Sektörü İçin Digital Signage
Sonraki yazı
Neden Havaalanları Digital Signage İçin En Uygun Yerlerden Biridir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN