Digital Signage Kullanımını Başarıya Götürecek İpuçları

Digital Signage Kullanımını Başarıya Götürecek İpuçları

Perakende mağazanızda dijital ekran var ama bu ekranlar müşterilerinizi satışa götürmüyor ve hatta dikkatlerini bile çekmiyor mu? Eğer öyleyse ciddi bir probleminiz var demektir.

Fakat unutmayın ki problemin olduğu yerde mutlaka bir de çözüm vardır.

Dijital problemlerinizi çözüme dönüştürecek bir takım ipuçları, uygulanan yöntemler ve numaraları sizin için paylaşıyoruz.

1) Bir Strateji Geliştirin

Hedefinize uygun bir strateji geliştirmezseniz, beklediğiniz sonucu asla göremezsiniz.

Ne tür bir reklam göstereceğiniz, ekranın nereye konumlandırılacağı ve ne kadar sıklıkla içerik değiştireceğiniz amacınıza göre değişir.

Amacınızı gerçekleştirmek için kendinize bu soruları sormalısınız:

Birincil Amacınız Nedir?

Amacınız nedir? Yeni seri ürünlerinizi tanıtmak mı? Özel kampanyalarınızı öne çıkarmak mı? Vereceğiniz cevaba göre, göstereceğiniz mesajı belirlemelisiniz.

Neden Bu Strateji İle Satış Yapıyorsunuz

Her yaş grubundan kadın için kıyafet satıyorsunuz. Fakat, belirli bir süre genç kitle için kampanya yaptınız. Eski içeriklerinizi kaldırıp, genç kitleyi hedef alan içerikler yayınlamalısınız. Kime satış yaptığınıza karar vermeden içerik hazırlamayın.

Kampanyayı Ne Zaman Başlatmak Gerek?

Kampanyanız, tatil veya etkinlik gibi belirli bir trend ile mi alakalı? Kampanyanızın başlangıç tarihini bu faktörler belirleyecek.

Nasıl Bir Etki Bekliyorsunuz?

Bu faktör, müşterinizin üzerindeki maddi ve maddi olmayan etkileri ölçerek belirlenebilir. Diğer bir deyişle, müşterinin kampanyanıza nasıl bir tepki vereceği ve tepkinin ardından nasıl bir aksiyon alacağını gözlemleyerek belirleyebilirsiniz.

Ekranınızı Nerede Yer Almalı?

Müşteriniz çoğunlukla, mağazanın hangi noktalarında vakit geçiriyor? Eğer iki adet ekranınız varsa birini mutlaka girişe konumlandırın. Diğeri ise müşterinizin en çok vakit geçirdiği yere göre değişecektir. Satış alanı dışına konumlandırmanız anlamsız olacaktır.

2) Takım Kurun

İletişim ve rol tanımlamaları belli olmadıkça, birlikte çalışan bir takım insan sizi takım yapmaz. Kampanyanız için içeriği kimin hazırlayacağına karar verin. Ayrıca içerikleri denetlemek için ikinci bir kişi daha gerekli.

Mağaza yöneticisinin rolü?

İçerik yöneticisinin rolü?

Kampanyanın başlangıç ve bitiş tarihlerine kim karar verecek?

Etkiyi kim gözlemleyip ölçecek?

Tüm roller ve bu rollerin görevleri hakkında aklınızda soru işareti kalmasın. Yeterince netlik yoksa kampanyanız başarısız olabilir.

3) Pazarlama Trendlerini Takip Edin

Dün fayda sağladığınız bir pazarlama yöntemi bugün işinize yaramayabilir. Son kullanma tarihi geçmiş bir pazarlama trendi kampanyanızın düşüşe geçmesine sebep olabilir.

4) LED Ekranlar

LED ekranlar için digital signage teknolojisi olmazsa olmaz bir hal alıyor.

Spor etkinlikleri gibi genelde dış mekan kullanımı için tercih edilse de, çok yönlülüğü sebebiyle iç mekan kullanımı da giderek artmakta

LED ekranlar uygun fiyatlı ve daha kaliteli renklere sahiplerdir. Hem iç hem de dış mekan kullanımında çok daha iyi görüntü sağlayabilirler.

Dış mekan ışığının önemli bir faktör olduğu durumlarda kullanıcılar LED ekranları tercih ediyorlar. Örneğin, güneş, görüntünün nasıl göründüğünü etkileyen unsurlarda önemli rol oynayabilir. LED ekranlar için bu durumun hiçbir önemi yok. Son derece parlak alanlarda bile görüntüyü harika bir şekilde gösterebilir.

Kullanmayı düşündüğünüz ekranın şekli ve boyutu bu noktada kilit rol oynamaktadır. Eğer kenarları yuvarlatılmış, uzun bir ekran kullanmayı düşünüyorsanız LED ekranlar sizin için en iyi çözüm olacaktır.

Hızlı bir şekilde çalışmaya başlayacak ekrana ihtiyacınız varsa bu ihtiyacınızı LED ekranlar karşılayabilir. LED ekranlar çok hızlı açılıp, gösterim yapmaya başlayabilir. Sürekli olarak aç/kapa yapılan kullanımlar için oldukça uygundur.

Varılan Sonuç

Sağlam bir strateji geliştirerek başlamak. Sık sık, işiniz için uygun olan trendleri takip etmek. Satış oranlarınız ne zaman yüksekti? En çok ne satıldı?

Amacınızı belirleyin Bunu yaptığınız anda hedef kitlenizi ilgilendiren içerikler üretmeye daha yakınsınız demektir.

Kimin hangi rolü oynayacağı belli olan bir takım ile içerik üretin.

Bazen kampanyalar, beklediğimizden daha büyük bir hacme ulaşırlar. Satışları izleyerek kampanyanızda nelerin iyi, nelerin kötü gittiğini belirleyin.

Hangi pazarlama trendlerinin size fayda sağlayacağını düşünün. Sosyal platformları etkili şekilde kullanmıyorsanız, bir adım geridesiniz demektir.

Sosyal platformlardaki varlığınızı, kullanıcıların hakkında konuşup paylaşabilecekleri bir interaktif kampanya ile oluşturun.