Digital Signage Konumlandırmadan Önce Bilmeniz Gereken 4 Madde

Lokasyon, bir reklam için en önemli noktalardan biridir, bunu hepimiz biliyoruz. Aynı kural digital signage için de geçerlidir. Digital signage’ınızı konumlandırmadan önce üzerinde düşünmeniz gereken 4 maddeyi sizin için sıraladık.

Lokasyon, bir reklam için en önemli noktalardan biridir, bunu hepimiz biliyoruz. Aynı kural digital signage için de geçerlidir. Digital signage’ınızı konumlandırmadan önce üzerinde düşünmeniz gereken 4 maddeyi sizin için sıraladık.

1. Ne = Nerede

İçerik, sizi amacınıza ulaştıracak olan yollardan biridir. Dijital ekranınızı nereye konumlandıracağınıza karar vermeden önce, ekranınızın üzerinde ne görüntüleneceğine karar vermelisiniz:

  • Sadece öğrencilere ulaşmak istiyorsanız eğer, görevli odasında ekran kullanmanıza gerek yok.
  • Eve dönenler için trafik durumunu gösteren içerik yayınlayacaksanız eğer, ekranınız çıkışa yakın bir yerde konumlanmalı.
  • İçeriğiniz interaktifse eğer, insanların ekranınıza rahatça dokunabileceğinden emin olun.
  • Ses içeren bir içerik kullanmayı planlıyorsanız eğer, ekranınızın aşırı gürültülü bir alanda konumlandırmayı düşünmeyin.

Hedeflerini belirlediğiniz iyi bir plan ile işe başlayın. Kullanıcıların nerede ve ne zaman bilgi edinmeye ihtiyaçları olduğunu düşünün ve ona göre ekranınızı konumlandırın.

2. Erişilebilirliği Koruyun

En parlak ve en büyük ekranlar bile, kimsenin göremeyeceği kadar yüksek yerlere konumlandırıldığında işe yaramazlar. Bu konudaki en yaygın görüş, göz hizası ya da biraz daha yukarısı şeklindedir. Güneş ışınlarının ekran üzerinde oluşturacağı parlaklığa da ayrıca dikkat edilmeli. İnsanlar içeriğinizi kolayca göremiyor ve etkileşime geçemiyorsa, boşa çabalıyorsunuz demektir.

Erişilebilirlik, interaktif içerikler için de oldukça önemlidir. İnteraktif bir yol gösterici kiosk’a veya dokunmatik başka bir ekrana sahipseniz, kısa boylu ve tekerlekli sandalye kullanan engelli kullanıcıları da düşünmelisiniz.

3. Trafiğin Yoğun Olduğu Alanlar

Ekranlarınızı, insanların sıklıkla bir araya geldiği alanlara konumlandırın. Göstermek istediğiniz birden fazla mesaj vardır muhtemelen. Öyleyse ekranlarınızı, insanların en çok oyalandıkları alanlara konumlandırın. Böylece mesajlarınızın hepsinin görüntülenme ihtimalini arttırmış olursunuz. En popüler alanlar ise:

  • Lobiler;
  • Salonlar;
  • Danışma masaları;
  • Kafeler, restoranlar ve yemek alanları;
  • Asansörler.

4. Küçük Düşünün

Çoğu zaman büyük ekranları düşünüyorsunuz. Ama bu esnada, küçük ekranların gücünü hafife almayın sakın.

Okulların ve ofislerin bilgisayarlarındaki ekran koruyucular üzerinden digital signage playlist’ini göstermeyi hiç düşündünüz mü? Ayrıca, playlisti bir websitesine entegre ederek de gösterebilirsiniz. Bu yöntemi kullanacaksanız eğer, içeriğinizin tasarımının küçük ekranlar için uygun olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca, mesajınızın kısa tutun.

Bazı çevrelerde küçük ekranlar ile tek bir mesaj gösterimi, birden çok alana konumlandırılmış geniş ekranlardan gösterilen sayısız içerikten daha etkili olabilir. Küçük kafeteryalar, kütüphaneler gibi alanlarda küçük ekranlar kullanarak hedeflediğiniz kitleye özel mesaj veya anons gösterebilirsiniz.
Hangi donanımı seçtiğinizin önemi olmaksızın digital signage’ınızı erişilebilir, okunabilir ve uygun bir içerikle kullanmak bu işin olmazsa olmazlarıdır.

Önceki yazı
Digital Signage Yazılımı
Sonraki yazı
Hedef Kitlenizle Bağ Kurun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN