Digital Signage ile İçerik Stratejisi Oluşturmak

Digital Signage ile İçerik Stratejisi Oluşturmak

Digital signage’ın erişim ağı genişledikçe ve sunduğu çözümler maliyet açısından mantıklı seviyelerde kaldıkça farklı büyüklükteki işletmeler potansiyellerini maksimum noktaya ulaştırabilmek adına digital signage çözümleri arıyor.

Doğru digital signage çözümünü bulduktan sonra firmaların çoğunun yaptığı en büyük hatalardan birisi ise yeni dijital ekranları aracılığıyla ilettikleri mesajlar için yanlış içerik stratejisini seçmek. Firmaların bu yeni dijital pencerelerini kullanarak talep yaratmak adına digital signage alanında yapmış oldukları yatırımın tamamiyle karşılığını alabilmeleri için etkili bir içerik stratejisi ile ilerlemeleri çok önemlidir. Güçlü bir söylem ile ilerlemek çoğu zaman yeterli olmayabilir.

İyi bir içerik stratejisi olmayan dijital ekranın boş bir ekrandan farkı yoktur. Peki içerik stratejimizin nasıl olması gerekir ki mesajlarımız beklediğimiz talebi yaratabilsin. İşte bu noktada digital signage içerik stratejilerinin temel noktalarına değinmemiz de yarar var.

İçerik Sandıınızdan Çok Daha Önemlidir

Söz konusu digital signage olduğunda içerik sandığınızdan çok daha önemlidir. Kısa bir açıklama ile içerik dijital ekranlar aracılığıyla markanızın müşterileriniz üzerindeki algısını oluşturur. Hangi strateji ile ilerleyeceğinizi bilmiyorsanız veya mesajlarınızın müşterileriniz için hangi değerleri yaratacağını bilmiyorsanız digital signage’a başlamadan önce bir kere daha düşünün.

Bu stratejiyi oluşturmanıza yardımcı olabileceğini düşündüğümüz bir kaç ana noktaya değinelim:

Hedef Kitle:

Digital signage’a girişmeden önce hangi hedef kitleye hitap ettiğinizi bilmeniz gerekir bu sizin mesajınızı kitlenize göre düzenlemenize ve daha etkin hale getirmenize yardımcı olur. Burada sorulması gereken soru şudur:

Kime ulaşmaya çalışıyoruz? Bu kitle hakkında ne biliyoruz?

Bu soruların cevabı hedef kitlenizin bir profilini oluşturmanızı ve gelirlerinizi maksimum seviyeye taşımanızı sağlar.

Yerşleşim:

Mesajınızın istediğiniz etkiyi uyandırabilmesi için dijital ekranlarınızın yerleşimi ve kullandığınız digital signage çözümü ile uyumu son derece önemlidir. Örnek vermek gerekirse: Hedef kitlenizin ortalama 2 dk. beklediği bir alanda 10 dk.’lık mesajlar vermek etkili olmayabilir.

Bunun yanında uzun bekleme sürelerinin olduğu alanlarda ise uzun bir mesaj görmek onları sıkabilir. Digital signage çözümleri bulunduğunuz ortama adapte edildiğinde çok daha etkin sonuçlar doğurur.

Denge:  

Gün byunca bir çok yerde çok fazla dijital içerik görüyoruz ve bunların büyük çoğunluğu müşterilerimize satın al, satın al, satın al diyor. Promosyon vurgusunu çok fazla yapan içerikler müşterinizin ekranlarınız ile kuracağı bağı azaltabilir.

Televizyonda sürekli ticari reklamlar gösterilseydi ne kadar seyrederdiniz?

Bazen hava durumu gibi lokasyon bazlı yerel bilgilere ekranımızda yer vermek son derece ilgi çekici olabilir. Buna ek olarak hedef kitleniz ile markanız arasında bağ kuracak ve müşteri bağlılığı oluşturacak içeriklerde sizin için son derece faydalı olacaktır. Burada söylemeye çalıştığımız satış odaklı içeriğin hiç gösterilmemesi değil. Satışı tabiki hedeflemeliyiz fakat bunu yaparken bahsettiğimiz içerik tipleri ile güzel bir harman yapmanın daha etkili olabileceğini düşünüyoruz.