Digital Signage İçin İçerik Puanlama

Digital signage teknolojisini tek bir kelime kullanarak tanımlayacak olsak o kelime “fayda” olurdu. Peki bu faydadan maksimum düzeyde yararlanmanın yolu nedir? Daha büyük ve parlak ekranlar mıdır? Yoksa ekran sayısını artırmak mıdır? Bize soracak olursanız bu sorunun cevabı içeriktir.

Digital signage teknolojisini tek bir kelime kullanarak tanımlayacak olsak o kelime “fayda” olurdu. Peki bu faydadan maksimum düzeyde yararlanmanın yolu nedir? Daha büyük ve parlak ekranlar mıdır? Yoksa ekran sayısını artırmak mıdır? Bize soracak olursanız bu sorunun cevabı içeriktir. Ekranlarınızın parlaklığı ve görüntü kalitesi tabii ki önemlidir, fakat içeriğinizin kalitesi hep bir adım daha ileride olmalıdır.

Digital signage ekranları üzerinden yayınlayacağınız içerikler sizin dışarıya açılan pencerenizdir. İçeriğiniz ilk bakışta anlaşılabilir ve akılda kalıcı olmalıdır. Ayrıca, aşağıda belirttiğimiz üç fayda çerçevesinde varlığını göstermelidir.

Etki: Ürün veya hizmet satın alma, etkinlik veya program kaydı, web sitelerine yapılan ziyaretler veya tetiklenen mobil katılım gibi somut değerlerin sonucunu yansıtır.

Markalaşma Sonuçları: Marka bilinirliği veya gelecekteki satın alma eğilimi yoluyla ölçülür.

Enerji: Belirlenen bölgedeki içerik sunumundan kaynaklanan canlılık, heyecan veya sakinlik düzeyini yansıtır.

Bu üç fayda çerçevesi, içeriğin kalitesini değerlendirmenin kolay bir yolunu sunar.

Puanlama yaparken sizin için önemli olan maddeleri göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin, büyük önem taşıyan madde için(Etki gibi mesela) 40 puan, daha az önem taşıyan maddeye(Enerji gibi) 20 puan verebilirsiniz.

İçeriğinizi inceledikten sonra bu üç alanın her birine etki verileri ve hedef kitlenizle yapacağınız anketlerin sonucunu göz önünde bulundurarak puan verin. Bu şekilde daha objektif olacaktır.

İçerik puanlaması sırasında sorulabilecek bazı sorular:

  • Beklenen sonuçlar nelerdir?
  • İçeriğin yazı tipi, stili, renk kontrastı arka planla uyumlu mu?
  • İçeriğimde çok fazla metin var mı? Daha da önemlisi hedef kitlenin tüm metni okuyacak kadar zamanı var mı?
  • İçeriğimde kullandığım grafik ve resimler göz alıcı mı? Vermek istediğim mesajı daha etkili hale getirir mi?
  • İçeriğimde kullandığım renk paleti marka kimliğimi yansıtıyor mu?
  • Ürün tanıtımı için seçtiğim fotoğraflar ürünü mü tam olarak temsil ediyor mu?
  • Metinler ve resimler birbirleriyle alakalı ve hizalı mı?
  • Açık ve net olarak belirtilen bir eylem çağrısı var mı?
  • Ürün / hizmet seçimi için birden fazla seçenek varsa önerilen seçenek vurgulandı mı?
  • Hedef kitle tarafından kolayca anlaşılamayacak veya yorumlanamayan grafikler veya simgeler var mı?

Bu soruların objektif olarak verilen yanıtları, içerikleriniz için yapacağınız iyileştirme çalışmalarına ciddi oranda yardımcı olaraktır.

Önceki yazı
Digital Signage İçerikleri İçin Zamanlamanın Önemi
Sonraki yazı
Digital Signage Yazılımının Olmazsa Olmazları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN