Digital Signage İçerik Yönetim Sistemi Rehberi

Digital signage içerik yönetim sisteminin dijital pazarlama kampanyalarını yönetmek, izlemek ve ölçmek için hayati önem taşıdığı gerçeği, işinde uzman olan profesyonellerden tutun da ne için ve nasıl kullanıldığını çözmek için uğraşan amatörlere kadar herkes tarafından kabul edilmektedir.

Digital signage içerik yönetim sistemi, digital signage teknolojisi içindeki en kilit bileşendir. Teknolojiyi kullanamadan içeriği yönetemeyiz.

Durumun bu denli kritik olması endişelenmenize sebep olabilir. Ancak, endişelenmenize ve kendinizi bunaltmanıza hiç gerek yok. İçerik yönetim sistemi kurarken işinize yarayacak kısa ve pratik bir kılavuz paylaşacağız.

Hedef Belirleyin

Herhangi bir program, süreç veya planın ilk adımı, önce hedefleri belirlemektir. Hedef belirlemeden hiçbir plan ya da program etkili olmayacaktır. Hedefler arasında “kim”, “ne” ve “neden” soruları yer almalıdır. Kim için içerik hazırlıyorsunuz? Bu içerik ile Neyi başarmaya çalışıyorsunuz? Neden bu içeriği seçtiniz?

Bu soruları cevaplamak için zaman ayırarak, kitlelerinizi kazanacak çekici, yaratıcı ve eşsiz içerikler oluşturmanın yanı sıra, bilgi ve verilerle kendinizi donatacaksınız.

Neyi, Nasıl Söylemeniz Gerektiğine Karar Verin

Kampanyanızın hedeflerini belirledikten ve gerçekten harika fikirlerinizin olduğuna karar kıldıktan sonra içeriğinizi paylaşmak için yine de aceleci olmayın. “Paylaş” düğmesine basmadan önce bir dakika ayırın ve yalnızca söylemek istediklerinizi değil, nasıl söylemek istediğiniz hakkında düşünün.

Takımınızı beyin fırtınası yapmak için bir araya getirin ya da bir meslektaşınızdan veya arkadaşınızdan size biraz geri bildirim sunmasını rica edin.

Zamanlama Her Şeydir

İçerik yönetim sisteminizi kullanırken dikkat etmeniz gereken üçüncü önemli adım ise zamanlamadır. İçerik yönetimi ve pazarlamada en zorlu görevlerden biri zamanlamadır. Doğru içeriğin, doğru kitleye doğru zamanda ulaştırılması dikkat gerektirir.

Pazarlamacılar kitleyi tanıyarak, hedeflenen pazarı tanıyarak, kitleye hitap eden doğru içeriği üreterek ve doğru KPI’ları ölçerek, içerik pazarlamacılığının “zamanlama” yönünü kavrayabilir ve bu yönü kullanarak etkili şekilde çalışabilirler. Ancak bu adım bir günde gerçekleşmeyecek. Tıpkı herhangi bir pazarlama kampanyasında olduğu gibi, zaman, çaba, özen ve tutarlılık da gerektirir.

Dijital pazarlama kampanyanızı stratejik hale getirerek onu yaymaya hazır olduğunuzda, stratejinizi bir digital signage içerik yönetimi sistemiyle hizalamanız bir sonraki adımınız olacaktır. Mesajınızı sisteme yükleyin, uygun zamanlarda planlayın ve işletmenizin büyümesini izleyin.