Digital Signage Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

Potansiyel kullanıcıların aklını karıştıracak, yanlış tercih yapmalarına neden olacak digital signage efsanelerinin olduğunu duyduk; ve bu duruma açıklık getirme görevini üstlendik.

Potansiyel kullanıcıların aklını karıştıracak, yanlış tercih yapmalarına neden olacak digital signage efsanelerinin olduğunu duyduk; ve bu duruma açıklık getirme görevini üstlendik.

İşte, digital signage hakkında doğru bilinen yanlışların önde gelenleri:

Potansiyel kullanıcıların aklını karıştıracak, yanlış tercih yapmalarına neden olacak Digital Signage efsanelerinin olduğunu duyduk; ve bu duruma açıklık getirme görevini üstlendik.

İşte, digital signage hakkında doğru bilinen yanlışların önde gelenleri:

Ticari Amaçlı Ekranlar Abartıdır

Ekran üreticileri her zaman üst seviye, 7/24 çalışabilen, pahalı ekranları satmak isterler fakat iş dünyasında bu istekleri her zaman karşılanmaz. Büyük ölçekli ekran üreticilerinin, temel ekran modellerinden tutun da her türlü zorlu koşulda çalışabilecek üst seviye ekran modellerine kadar geniş bir aralıkta ekran üretmelerinin bir sebebi var.

Müşterinin stratejisi ve neyi başarmaya çalıştığı önemlidir. Ardından, hangi tür ürünün işe yarayacağı hakkında uzun tavsiyeler verilebilir. Üst düzey ticari bir ekranın sunduğu tüm fonksiyonların kullanılmadığı durumlarla karşılaşılabilir. Basit bir tüketici sınıfı ekranın ihtiyaçları fazlasıyla karşıladığı durumlar da olabilir. Bu gibi durumlarda, kullanmayacağınız özellikler için ekstra ödeme yapmak tabii ki mantıksızdır. Fakat yine de ticari ekranların abartı olduğunu söyleyemeyiz.

Haftanın her günü, en az 10 saat hiç kapanmadan çalışacak giriş seviyesindeki ekranı bulmak zordur. Fast Food zincirlerini ele alalım; fast food şubelerinde kullanılacak ekranların günde 15-24 saat boyunca kesintisiz olarak çalışması beklenir. Ticari amaçlı ekranlar, üst sınıf dahili bileşenleri sayesinde istenilen saat aralığında kesintisiz olarak çalışabilirler.

Digital Signage Ekranlarının Güç Tüketimi Fazladır

Hemen hemen tüm digital signage ekranları artık LED arkadan aydınlatma (backlighting) teknolojisini kullandığından, güç tüketimi geçmişin CCFL teknolojisinden önemli derecede düşüktür. LED teknolojisindeki gelişmeler devam ettikçe güç tasarrufu oranı gittikçe artacaktır.

Bir ya da iki ekrana sahip küçük mağazalar için fazla fark göstermese de, yüzlerce ekrana sahip olan mağazalar için enerji tasarrufu farkı kendini gösterecektir.

Metal veya Plastik Şasi – İkisi de Aynıdır

Hem plastik hem de metal şasi doğru veya hatalı olarak tasarlanabilir. Zaman testine dayanacak şasiye sahip bir ekranı değerlendirmek önemlidir. Teknoloji ilerledikçe hem plastik hem de metal şasi ürünleri ağırlığı hafiflemiştir. Arkadan aydınlatma (backlighting) için LED kullanımı da ekranın ağırlığının hafiflemesine neden oldu. Bu hafiflik, ürünün montaj aşamasında kolaylık sağlar. Tavan montajı gibi zorlu montajlarda plastik şasinin daha avantajlı ve kolay olduğunu söyleyebiliriz.

İki şasi türü için de dikkat edilmesi gereken en önemli faktör, şasinin genel şasi yapısının bir parçası olan montaj noktalarına sahip olmasıdır. Geçmişte, doğru montaj noktaları olmaksızın plastik kullanılan yanlış şasi tasarımlarında zamanla yapısal kırıkların yaşandığı durumlar görülmüştür.

Yüksek Parlaklık İç Mekan Kullanımı İçin Gerekli Değildir

Sadece iç mekanda kullanılacak diye bu tür bir düşünceye sahip olmak yanlıştır. Parlaklık seviyesini etkileyecek birçok unsur var. En önemli unsur ise ortam ışığıdır. Ortam ışığı çok yüksek ise ekranlarınız sönük kalabilir, ve bunun sonucu olarak dikkat çekme konusunda zorluk yaşanabilir. Tam tersi bir durum da hoş olmaz. Karanlık veya loş bir ortamda kullanılan yüksek parlaklık seviyesine sahip digital signage ekranı dikkat çekmenin yanı sıra gözleri rahatsız da edebilir.

Günümüzde birçok digital signage ekranında parlaklık ayarı seviyesi bulunmaktadır, bu ayar kullanıcılara esneklik sağlar. Yüksek parlaklığın gerekli olmadığı durumlarda kullanıcı, parlaklık seviyesini düşürerek ekran verimini optimum seviyeye çıkarmakla kalmaz, ayrıca güç tasarrufu da elde eder. Parlaklık ayarı yapmak istemeyen kullanıcılar için akıllı digital signage ekranları mevcuttur. Bu ekranlar ortam ışığını algılayıp, ekran parlaklığı otomatik olarak en kullanışlı seviyede ayarlar.

Digital Signage ekranı seçiminde mutlak bir doğru ya da yanlış yoktur, kullanıcının ihtiyaçları vardır. Kullanıcılar ekran seçiminden önce uzun ve kısa vadeli amaçlarını belirlemeliler. Ardından tüm süreç çok kolay işleyecektir.

Önceki yazı
Digital Signage İçerikleri İçin Zamanlamanın Önemi
Sonraki yazı
Digital Signage Yazılımının Olmazsa Olmazları

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.

BİLGİ FORMU
HEMEN ARAYIN