Bekleyen Müşterileriniz İle Etkileşime Geçin

Herhangi bir kahve dükkanında oturup kahvenizi içerken ne yapıyorsunuz? Facebook haber akışına mı bakıyorsunuz? Belki de e-mail cevaplıyorsunuz, ya da Twitter’daki başlıklara göz atıyorsunuz. Her neyse. Perakende mağazalarında bekleme süresi neredeyse kaçınılmazdır. Bununla birlikte bu durum, digital signage gibi araçlarla müşterilerle etkileşim kurup onların ilgisini çekmek için bir fırsattır.

Bekleme süresi boyunca müşterilerinize telefonlarına bakma fırsatı vermek yerine markanızla etkileşime geçebilmeleri için olanak tanıyın. Bu yazımızda, müşterilerinizin bekleme sürelerini nasıl fırsata çevirebileceğiniz konusunda basit tavsiyeler vereceğiz.

Müşterilerinize Yapacak Bir Şeyler Verin

Müşterileriniz beklerken onları kendinize çekebilmenizin ilk adımı, müşterilerinize yapacak bir şeyler vermektir.

Göz önüne alınması gereken bazı popüler fikirler, etkileşimli oyunlar veya markanızla ilgili son gelişmelerin yenilikçi bir şekilde sunumudur. Müşterinizin dikkatini daha iyi çekebilmek ve onları da dahil edebilmek için bu tür içerikleri dokunmatik ekranlarda sunabilirsiniz.

Müşterilerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşım yapmaya teşvik edin. Paylaşımlarını dijital ekranlar üzerinden gösterin. Bu yöntem, müşterilerinizin üzerinde çok olumlu etkiler yaratacaktır. Paylaşımının ekran üzerinde yayınlanmasını bekleyen müşteriniz, gözlerini ekrandan alamayacaktır.

Promosyonları Ve Satışa Yönelik Reklamları Unutun

Çok fazla şirket, bekleyen müşterilerine sürekli olarak promosyon ve kampanya reklamları göstererek eğlendirmenin en iyi yöntem olduğuna inanıyor. Nedenini anlayabiliyoruz. Sonuçta, her işletme gelecekteki satışlar için potansiyelini en üst düzeye çıkarmak istiyor.

Kitlenizi etkileşime dahil etmenizin yolu sadece reklamlardan ve satıştan geçmez. Birçok yolu vardır. Yaratıcı olmaya çalışın, ve daha fazla para kazanma ihtimalinizden ziyade kitlenizin deneyimini maksimize etmeye odaklanın.

Basit Düşünün

Yaratıcı fikirlerinizi olabildiğince basit tutmaya çalışın. Bir müşterinin ortalama bekleme süresini (birkaç dakika kadar olabilir) ve nerede bekleyeceğini ( prova odası mı? kasalar mı?) önceden hesaplayın.

Müşterilerinizin ortalama bekleme süresinin beş dakika olduğunu düşünelim. Yaklaşık olarak üç ila dört dakika süren bir etkinlik planlayın, ortalama bekleme süresinden daha fazla beklemek zorunda olan müşterileriniz için etkinliği tekrarlama tuşu yerleştirmeyi unutmayın.