Bankalarda Dijitalleşmesi Gereken İşaretler

iDisplay Garanti Bankası 6x2 Video Wall Projesi

Sevsek de sevmesek de bankalar, günlük hayatımıza girmiş durumda. Peki ‘sevmesek de’ derken neyi kastediyoruz? Bankaları niye sevmeyelim ki? Bazı banka müşterileri, banka şubesi içinde kafa karışıklığı yaşarlar. Özellikle, şube kalabalıksa kafa karışıklığı bir kaosa doğru evrilir.

Peki, bu durumun sebebi nedir? Bunun sebebi, bazı banka şubelerinin digital signage devrimine uzak kalmasıdır desek yanlış olmaz muhtemelen. Dikkat çeken, göze çarpan herhangi bir işaret ya da yönlendirme göremeyen banka müşterilerinin kafa karışıklığı yaşamaları ve banka şubesine gelmek istememeleri çok doğal bir durumdur. Yoğunluktan bunalmış banka memurundan tatmin edici bir cevap ya da yönlendirme alamayan müşteri, kötü bir tecrübe yaşıyor ve şubeniz hakkında negatif düşünce içinde kalıyor.

Banka şubelerine digital signage teknolojisini nasıl dahil ederiz, diye düşünüyor olabilirsiniz. Aklınızdaki soru işaretlerini ortadan kaldıracak yanıtlar hazırladık:

Dış Mekan Uygulamaları

1- Şube Tabelası
İlk olarak şube dışından başlamayı seçtik, çünkü fark edilmek önemlidir. Banka tabelasını aklınızda canlandırın desek nasıl bir görüntü oluşurdu? Soluk bir arka plan rengi, yer yer silik banka logosu ve okunamayacak kadar küçük yazılmış şube isminin yer adlığı bir tabela gibi mi mesela? Evet mi? Biz de öyle düşünmüştük 🙂 Özellikle, aceleyle yürüyen kişiler için bu tip bir banka tabelasının, birçok mağazada bulunan oldukça sıradan bir tabeladan farkı yoktur. Şubenin bulunduğu semte yabancı olan müşterilerin, şubeyi fark etmeden yürümeye devam etmeleri çok olası bir durumdur. Yani, müşteri tekrar tekrar telefondaki harita üzerinden şubenin nerede bulunduğunu kontrol edecek demektir, bu durum ise oldukça kötü bir müşteri deneyimi yaratacaktır.

Sıradan bir tabela yerine digital signage’ı deneyin. Digital signage ekranları parlak ve göz alıcıdır. Kurumsal kimliğinizin renklerini kalite kaybı yaşamadan yansıtır. Güneş ışığı ekran üzerinde parlama yapar ve görünmesine engel olur, diye düşünebilirsiniz. Digital signage ekranları ‘anti glare’ yani ışık yansımasını önleyici kaplama teknolojisine sahiptir. Bu sayede ekran, ne kadar ışığa maruz kalırsa kalsın parlamak ve ekranda görüntü bozukluğu oluşmaz.

2. Çalışma Saatleri Tabelası
Öğle arası vaktine denk geldiği için şubenin kapısında bekleyen okurlarımız, bu maddeyi çok iyi anlayacaklardır. Saatinize bakmadan ya da öğle arası vaktinin saat kaça denk geldiğini bilmeden şubeye gittiniz ve kapının açılmadığını fark ettiniz. Kapının neden açılmadığını ilk başta anlamazsınız ve büyük ihtimalle çalışma saatlerinin yazılı olduğu küçük kare tabela gözünüze çarpmaz. Anlam veremediğiniz için kapıyı zorlamaya devam edersiniz. Oldukça komik bir senaryo, değil mi? Banka şubelerinde görev alan güvenlik görevlilerine sorarsanız her gün bu senaryo ile karşılaştıklarını söyleyeceklerdir.

Peki, digital signage bu duruma ne gibi bir çözüm üretebilir? Şubenin kapısına konumlandırılacak olan digital signage ekranı, şubenin kapalı olduğunu dikkat çekici şekilde gösterebilir. Kapalıyız, yazısı altında şubenin açılışına ne kadar kaldığını gösteren, geriye doğru sayan bir zamanlayıcı kullanabilirsiniz. Kullanım, tamamen ihtiyaçlarınıza kalmış durumda, digital signage ekranları her ihtiyacınıza çözüm üretebilir.

İç Mekan Uygulamaları

1- Yönlendirici İşaretler
Geniş, çok katlı ve kalabalık bir şubeniz varsa kapıdan içeri giren müşterinizin anlık şok yaşaması bizce doğaldır. Bir de üstüne herhangi bir yönlendirici işaret yoksa, ya da silik kağıtlar yönlendirici vazifesi görüyorsa müşteriniz o anlık şoktan çıkamayabilir.

Müşteri içeri girdiğinden itibaren onu yönlendiren, okunabilir ve açık mesajlar veren bir ekran olsaydı durum daha farklı olabilirdi. Digital signage ekranları ile yönlendirme sürecini müşterinin kafasındaki soru işaretlerini silecek şekilde tasarlayabilirsiniz. Bir üst katta bireysel hizmetlerin bulunduğunu yazmakla yetinmeyin, bireysel hizmetlerin kapsamı ve hangi sorunları çözdüğü hakkında kısa bilgiler verin. Bu sayede müşteriniz sorununa çözümü doğru yerde arayacak ve çalışanlarınızın üstündeki yoğunluk bir nebze olsun azalacaktır.

2- Bekleme Süresini Değerlendirin
Banka şubeleri genelde yoğun olur ve sıranın kendisine gelmesini bekleyen müşterileriniz zaman geçirmek için arayışlara girerler. Digital signage ekranları, bekleyen müşterilerinizin dikkatlerini üzerine çekebilir. Göz alıcı ekranlar üzerinden müşterilerinizi kampanyalarınız, hizmetleriniz, kredi imkanlarınız gibi fırsatları tanıtarak bilgilendirebilirsiniz. Bekleme alanlarına bırakılan tanıtıcı el broşürlerine kıyasla çok daha etkili olacağını söyleyebiliriz.

Sizin için daha fazla kullanım alanı sunabiliriz ama sırayı hayal gücünüze bırakıyoruz. Sorunlarınızı ve ihtiyaçlarınızı iyi belirleyin. Digital signage gerisini halledecektir.

Cem Ceyhun Süsal yaklaşık 12 yıldır internet sektöründe çalışan ve bir çok startup projesinde başlangıçtan bitimine kadar aktif şekilde rol almış bir girişimcidir. Sorulanızı ve yorumlarınızı iletmekten çekinmeyiniz. E-posta: cemsusal@gmail.com