Amatörce Kullanılan Digital Signage’ın Markanıza Olumsuz Etkisi

Digital signage, markanıza ve işletmenize değer katmak için mükemmel bir yoldur. Fakat, önemli bir detay var. Amatörce kullanılan bir digital signage sistemi tam tersi bir etki yaratabilir. Kötü tasarlanmış digital signage içerikleri, markanıza olan mevcut ilgiyi kaybetmenize bile yol açabilir.

Digital Signage Tasarımı Neden Önemlidir?

Digital signage dünyasında tüm ihtiyaçları karşılayan tek bir çözüm bulunmamaktadır. Bir işletmede iyi işler çıkaran bir çözüm, farklı bir işletmede aynı sonucu veremeyebilir. Tasarım konusunun neden bu kadar önemli olduğunu merak ediyorsanız sizin için bazı cevaplar hazırladık:

Görsellerin Önemi
Hayatımız her geçen gün dijitalleşiyor, bu gerçeği hepimiz kabul ediyoruz. Hikaye kitapları yerini dizilere, el broşürü veya poster şeklinde paylaşılan reklamlar yerini videolara bırakıyor. Hatta birçoğumuz derslerimizi bile videolar aracılığıyla takip ediyoruz.

Görsel öğeler, markanızın ve işletmenizin fark edilmesinde yazılara kıyasla daha iyi bir iş çıkarır. Bu sayede, doğrudan işletmenizin başarısını etkileyecek kalıcı bir izlenim yaratır.

Rekabet
Birden fazla şirketin aynı ürünü veya hizmeti sunduğu durumlarda farklılaşmak, hem gerekli hem de zorlu bir ihtiyaçtır. Digital signage teknolojisi bu amaçta size en büyük yardımı sağlayabilir.

İyi bir digital signage içerik tasarımı, rakiplerinizin arasından kolayca fark edilmenizi sağlar. İhtiyacı tam olarak karşılayan tasarım, sizi diğerlerinden farklı bir noktaya getirir. Fakat, kötü bir tasarıma sahip olmak, digital signage teknolojisine sahip olmamak kadar kötüdür.

Kötü Müşteri Deneyimi
Kötü bir tasarımın markanızda olumsuz bir etki bırakmasının yanı sıra müşterileriniz için bazı süreçleri zor hale getirebilir. Digital signage üzerinden ürün listesi paylaştığınız bir ekranın kötü tasarlanması, müşterilerinizin ürünler hakkında eksik veya hatalı bilgi almasına neden olabilir. Kötü bir tecrübe yaşayan müşterinin işletmenizi tekrar ziyaret etme olasılığı çok düşüktür.

Bir Tasarımı Amatör Yapan Unsurlar Nelerdir?

Digital signage için içerik tasarlarken yapmanız gerekenleri (ya da yapmamanız gerekenleri) düşünmeden önce tasarımın gereksinimlerini anlamalısınız.
Bir tasarımı amatör gösteren önemli hataları üç maddede sıraladık:

  1. Belirsiz olmak. Hedef kitlenize tek bir ekran üzerinden birden fazla mesaj vermek, kafa karışıklığına sebep olabilir. Ayrıca, belirsiz bir dil kullanmak veya mesajınızda gereğinden fazla teknik terim bulundurmak hedef kitlenizi mesajınızdan uzaklaştırabilir.
  2. Grafik kullanmamak. Bir tasarımı başarısızlığa ulaştıracak en kestirme yol, tamamen metinlere yer vermektir. Sadece metinden oluşan ve grafiğe yer verilmeyen içeriklerin insanlar tarafından fark edilme ihtimali son derece düşüktür.
  3. Yanlış yazı tipi. Bir mesajda birden çok ve birbirinden alakasız yazı tipi kullanmak, kötü görünmenin yanı sıra kafa karışıklığına da sebep olur. Ayrıca, bu görüntü markanıza profesyonellikten çok uzak bir hava katar.

Bir digital signage sistemine sahip olmak, size hatırı sayılır miktarda avantaj sağlayacaktır. Ancak, günümüzün rekabetçi ortamında daha fazlasına ihtiyacınız var. Tavsiyelerimizi aklınızda bulundurun. Verdiğimiz tavsiyeler, içeriğinizin hazırlanma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Cem Ceyhun Süsal yaklaşık 12 yıldır internet sektöründe çalışan ve bir çok startup projesinde başlangıçtan bitimine kadar aktif şekilde rol almış bir girişimcidir. Sorulanızı ve yorumlarınızı iletmekten çekinmeyiniz. E-posta: cemsusal@gmail.com